Thursday, June 1, 2017

ילדות וקוראות







נ׳ כינתה אותי פעם ׳מתנ"ס מהלך....׳, 
ל׳ קורא לי, קצינת החו״יה של החבורה,
שזה העלאה בדרגה למ׳, 
שבכל מפגש ביננו, היא מציינת בידענות, 
׳רואים שהיית מש״קית חינוך....׳,
(׳נכון׳, אני עונה בחיוך נבוך, 
׳גם וגם, בעוונתי הרבים, 
יכול להיות שחלפו מאז שלושה עשורים?׳)
ר׳ שלחה לי טקסט, בזה הלשון,
׳יאללה בואי כבר, סנונית הבילויים של הקיץ,
משעמם לי פה בלעדייך.....׳, 
כשחמותי מגיעה לביקור,
היא מיד מבקשת את ׳סל התרבות׳.
ג׳ ייעצה לי לכנות את עצמי ׳יזמית חברתית׳,
אחרי שאנחנו מדסקסות שלל מחשבות ומפעלים.
ואיריס כמו איריס, 
כשהיא אומרת לי ׳יפתי׳ בגבות מורמות,
אני מיד מתיישרת ומבינה, 
שהגזמתי קצת עם הרעיונות. 
הבכור אומר שאני מלכה, 
('הלוואי', אני אומרת לו, 
'ביומיום, אני מרגישה יותר כמו שירות קונסיירג' לחברים ומשפחה...'), 
הסנדוויצ׳ית טוענת (ודי בצדק) שאני נודניקית,
הקטנה אומרת שאמא היא המפקדת,
ורק א׳ אומר לי בחיוך אוהב,
׳שרוני, התעייפתי, אפשר על זה לוותר?׳ 




חברים, בין אם התכוונתם או לא,
את כל אלו ועוד, 
אני בוחרת לראות כמחמאות, 
גם כשמתלווה להן עננת ציניות קלילה, 
או אוירה יגיעה. 
וכבר יצא לי להודות בפומבי, בגילוי נאות,
שאני רואה את עצמי כ׳רוקמת חוויות׳,
או 'מלקטת זכרונות'.
בכל הרכב, בכל פורמט, לכל אירוע או חג. 
הרי מה נשאר בסוף?
זיכרון משובח של ביחד איכותי, 
צחוק מתגלגל, שיחה עמוקה,
שיר, סיפור, משחק, 
זמן טוב של חברים ומשפחה,
זה הדבר היחיד, 
שאפשר לקחת לעולם הבא.


ובכן, לקראת שבוע הספר, הבא עלינו לטובה,
לכבוד ׳חג מתן תורה׳, 
תשורה לעם הספר, היושב בציון ובתפוצה,
לחברותי הקוראות, לחברותי האימהות, 
אני רוצה לספר לכם על מיזם חדש, 
מן השנה האחרונה.
שלא כמו שאר עיסוקי, 
שמשתלטים על כל דקה פנויה,
על הנפש, על הנשמה ומרוקנים אנרגיה כליל.
המיזם הזה, הצריך מינימום מאמץ, 
יצר מקסימום חוויה,
חיבר בין דורות, עורר מחשבות ושאלות,
הוליד פרץ של יצירתיות והשראה,
מילא מצבורי אנרגיה טובה, 
והכל בכל, בשעתיים חודשיות של עשייה.
וכן, שוב לא המצאתי את הגלגל,
אבל הצלחתי להניעו בלי לטרוח כלל.




רוצות גם? הכי פשוט בעולם....!

מה? מועדון קוראות אמהות ובנות
(חברים זכרים, סליחה על ההדרה המיגדרית,
אתם כמובן גם מוזמנים)

מי? אמהות ובנות 
(במקרה שלי, בנות כיתה ב׳)

מתי? מדי חודש, ביום קבוע, מפגש בן שעתיים

איפה? בכל חודש בבית מארח אחר

מה עושות? מכריזות חודש מראש על ספר, 
כולן קוראות האמהות והבנות.
(בדיוק כמו במועדון קוראות, הידוע לטוב)
כל משפחה מארחת אחראית על הכיבוד וההפעלה. 

מהי הפעלה? דיון, שיחה, משחק ו/או יצירה.

מה בכיבוד? הכי פשוט שאפשר.

בהתכנסות- נישנושים בריאים 
וכוס יין למצב רוח 
לפני פרידה- פיצה לארוחת ערב קלילה
ו Voilà, כמה פשוט, ככה נעים,
ואצלנו, זה היה באנגלית, 
דרך מצויינת לחבר בין תרבויות. 


אז מה היה לנו בסיכומה של שנה?
רשימת ספרים, שהקטנה אהבה, 
סופרים חדשים וספרים, 
שלא היינו מכירים לולא, 
מבחר של ספרות יפה במגוון תחומים,
היסטוריה, אמנות, 
רומן ושני ספרי קומיקס יוצאים מן הכלל.
מגוון של הפעלות, יצירות, משחקי חברה, 
חידונים, דיונים עמוקים על העצמה נשית
ואפילו ראיון מרתק עם סופרת ייחודית.
(תודה ש'!) 
לא ייפלא איפוא, שרוב הסופרות היו נשים,
וספרים רבים עסקו בנשים חזקות ומובילות, 
כמו פרידה קאלו, סוזן בי אנטוני, 
קתרין אוליביה סשיון
מחשבות בין דוריות על תעוזה ואומץ, 
על תשוקה וכוחה של התמדה,
וחבורת בנות יפה, מתגבשת ומתהווה. 
מצרפת את רשימת הספרים למתעניינים,
וממליצה בחום על הפורמט,
כמה פשוט, ככה נפלא,
חג שמח! 



רשימת הספרים לבת, לאם 
ולמי שמתעניין,

Frida Kahlo/ Mike Venezia

/Nancy Clancy Super Sleuth
Jane O'Connor

/Who was Susan B Anthony
 Pam Pollack & Meg Belviso

El Deafo/ Cece Bell

Ramona and Beezus
/This little sister is impossible
Beverly Cleary

Smile/ Raina Telgemeier

The Tree Lady/ Josef Hopkins



ומה אני קראתי בינתיים?
המון! תאלצו להמתין בסבלנות:-)





פוסטים מהארכיון, 
שעושים חשק לקרוא,




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.