Thursday, September 26, 2013

The Happiness Project



נקרא לה ש׳ כאן בבלוג,
והיא חברתי החכמה,
אמריקאית מבטן ולידה,
דוברת שפה אחרת ותרבות זרה, 
מבוגרת ממני כמעט בעשור,
ושותפתי לצעדות שבועיות.
הרבה אני לומדת מאינטראקציה עם אנשים,
אבל עם ש׳, קורה לי עוד משהו,
אני מתמלאית באופטימיות ושמחה,
מרגישה יפה ומחכימה.

היא סוחבת אותי פעם בשבוע, להליכה ממושכת,
שעתיים של מאמץ וטיפוס בגבעות מסביב,
סמוקות לחיים, מיוזעות ומתנשפות אנחנו מוצאות את עצמינו משוחחות,
על עניינים ארציים כמו קניות, ארוחות וגידול ילדים,
וגם על עניינים ברומו של עולם,
על ערכים ותרבות, פילוסופיה ונהנתנות.
וזהו.
מחוץ למסגרת הזאת, אנחנו כמעט לא נפגשות, 
בני הזוג אומנם מיודדים אבל הם לא חברים קרובים,
זה לא דיל משפחתי, זה ממש אחת על אחת,
באופן עמוק ושטוח כאחד.

ולמה אני מספרת לכם את כל זה? כי לפני חודש,
המליצה ש׳ על ספר חדש The Happiness Project, 
ואני לא אספר (כהרגלי:-) במה מדובר,
רק אשלח לכם פתיון לבן על גבי שחור.
טרם קראתי את הספר ורק דפדפתי בעיון רב בין דפיו,
והוא טומן בחובו את סוד האושר הנעלם.
וכשעיינתי בו הוא גרם לי לחשוב,
על כל האנשים שעושים לי טוב, 
על מהו אושר ומהי שמחה? מה זה נחת? מהי עדנה?
ומהי התרוממות הרוח, שאני חשה ממש עכשיו.
ובעודי, מדפדפת, הבטחתי לעצמי, להיות מאושרת.
להודות על הקיים, להסתכל על חצי הכוס המלאה,
להקיף את עצמי באנשים עם אנרגיה טובה,
לעשות פה ושם מצווה, לעצמי ולזולת, 
להמשיך לטפס את הגבעות התלולות עם ש׳,
להתענג על הנוף הנשקף מסביב,
להטעין את עצמי בדעת ותרבות,
לעשות וליצור, 
לצחוק בקול גדול,
ללמוד,
להעז,
להתנסות,
לחוות,
לאהוב.

"חַג הַסֻּכֹּת תַּעֲשֶׂה לְךָ, שִׁבְעַת יָמִים:  בְּאָסְפְּךָ--מִגָּרְנְךָ, וּמִיִּקְבֶךָ.וְשָׂמַחְתָּ, בְּחַגֶּךָ:  אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ, וְעַבְדְּךָ וַאֲמָתֶךָ, וְהַלֵּוִי וְהַגֵּר וְהַיָּתוֹם וְהָאַלְמָנָה, אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ. שִׁבְעַת יָמִים, תָּחֹג לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ, בַּמָּקוֹם, אֲשֶׁר-יִבְחַר יְהוָה:  כִּי יְבָרֶכְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּכֹל תְּבוּאָתְךָ וּבְכֹל מַעֲשֵׂה יָדֶיךָ, וְהָיִיתָ, אַךְ שָׂמֵחַ."
אומרים בחג הזה,
ואני רוצה להפוך את היומיום שלי לחג,
בדיוק כמו השיר, 'יש לי יום יום חג',
רוצה לתרגל אושר ושלוה, שאינה תלויה בדבר,
על בסיס יומיומי וכוונה גדולה.
והכל עובר אליכם/עליכם ממש עכשיו.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.