Wednesday, November 27, 2013

? מותר לי לקרוא לך אריק





תמיד הרגיש לי שאנחנו קרובים, משפחה.
הישראלי היפה, עם החצי חיוך, הבלורית והסלנג,
עם חוש ההומור, הצניעות והחן.
היית שם איתי משחר ילדותי, מנעורי.
מעצב ישראליות לאומה שלמה.

את ׳השריקה של התנועה׳,
שרנו בהתלהבות וזמזמנו את הפזמון, 
(כי הוא התייחס למתחרים מהשמו״צ,
והשרוך שלנו היה בכלל אדום).
נכחת איתנו בפעולות בקן, 
בוויכוחים סוערים בין,
׳אני ואתה נשנה את העולם׳
ל׳יושב על הגדר, רגל פה רגל שם׳. 
ההתאהבות שלנו הייתה בדרך לגימנסיה,
עם הילקוט ובתלבושת אחידה,
ליוות את הנשיקה הראשונה שלי,
את האהבות הטהורות, 
את החברויות והפרידות.
׳כשאור עלה בחלוני׳,
הקשבתי לשיריך ב׳חלונות הגבוהים׳,
וכבר אז ידעתי, שכל שילוב מוסיקלי,
הוא מתאים.

חבבת עלי את אלתרמן וביאליק,
הצחקת אותי בחידון התנ״ך,
ואפילו ׳סולדת׳ ספורט שכמוני,
התחילה לחבב את ׳הפועל׳ בזכותך.
׳אמא אדמה׳, נכנסה אצלי לפנתאון,
את ׳יש לי אישה שאוהבת אותי׳,
הקדשתי באדיבותך לאימי.
׳אח קטן׳, מזכיר לי את שחר, 
מעריץ מספר אחד שלך,
הוא מאוד עצוב עכשיו.
ואפילו אלה, שנולדה אחר כך, למה שמכנים דור הY,
והתבגרה אי שם בשנות התשעים, התאהבה בך.
מה שהוכיח לי אז, 
שלשירים טובים, אין תאריך תפוגה.
ב׳פראג׳, ראיתי בך משהו חדש,
וכששרת, ׳הוא חזר בתשובה׳,
הערכתי את היכולת שלך, לדבוק בחברות ומשפחה,
גם כשהיא מקיימת אורח חיים הפוך משלך.


היית נוכח בכל תחנות חיי,
בנוף ילדותי, בתיכון, בצבא. 
שמחת אותי בימים עצובים,
הרגשתי איתך את הבית ממרחקים.
מדי שבוע כשאני מקיצה,
אני מזמרת בשמחה את ׳שבת בבוקר יום יפה׳, 
ורצה להכין לי כוס קפה.
ועל אף חיידק הטיולים והסקרנות האינסופית,
בסוף אני הכי אוהבת ׳להיות בבית׳,
׳עם תה והלימון והספרים הישנים׳.
הענקת לי רפרטואר שלם, לחלוק עם ילדי, 
׳בובה זהבה׳, ׳רוח רוח׳, ׳האיילות בלילות׳,
׳אדון שוקו׳, ׳תוכי יוסי׳ ו׳לולו הכלבה׳,
הפכו איתך לנוף ילדותם.
ועכשיו, כשהם גדלים, 
אני מתרגלת בזהירות את ׳עוף גוזל׳,
ומסרבת להאמין שאני נפרדת ממך.

את ׳סע לאט׳, אני שרה כמעט בכל נסיעה,
(אלא שאני באמת נוסעת ל א ט ...),
המחשבות שלי רצות לכל הכיוונים,
וכשאני מגיעה באיחור, 
אני מקווה שלא יתחילו בלעדי. 
ל׳יושב בסן פרנסיסקו על המים׳,
יש לי מקום מיוחד, 
אני שוטפת את העיניים בכחול ובירוק,
ומרגישה הכי קרוב ורחוק.
כששרים את ׳כמה טוב שבאת הביתה׳,
נדמה לי שזה נכתב עלי,
וכשהקלטת את ׳חוזרים הביתה׳, 
תהיתי אם לא כבר הגיע הזמן....

היית הפסקול של חיי, של מדינה שלמה,
והיום, אני רוצה כל כך להגיד לך משהו אישי,
ונופלת לקלישאה,
ולבנאליות של אינספור הספדים,
ותוך כדי כך מבינה, שמה שהיית עבורי, 
היית עבור כולם. 
איש גדול, אמן בחסד, 
סמל, ארץ ישראל היפה,
תחסר לנו כל כך.
אם מותר לי לקרוא לך אריק,
אז, אריק,
אני פשוט אוהבת אותך.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.