Thursday, December 31, 2015

טיפ במתנה





א׳ (אחר;-) אמר לי פעם בחיוך טוב,
שאפשר לכוון את השעון העולמי,
לפי שעון שרון של ימי חמישי.
כשהתחלתי לכתוב, בכל פעם על עניין אחר,
לא ידעתי איך לתת לבלוג שלי ׳שם׳.
רק עכשיו אני מבינה, איך היה שם הכל,
ממש מהתחלה.
טיול, תובנה, חוויה, אמנות, עיצוב,  
הסטוריה, קולנוע, ספרות, תיאטרון,
פוליטיקה, חינוך, יהדות, ציונות, אהבה,
קהילה, משפחה וחברה.
כמעט חמש שנים של כתיבה רציפה,
ואם יש דבר שאני גאה בו יותר מכל,
(שלא תחשבו שזה פשוט,
לזקוף לי לעצמי זכות,
זה אגב, ׳טיפ׳ מצוין,
שקיבלתי מחברה טובה,
ההשראה והסיבה לפוסט הבא:-)
אז אם יש דבר, שאני גאה בו,
הוא הקול שלי.


הקול שלי,
שהיה שם כבר בפעם הראשונה,
עצמאי, מקורי, יוזם,
אותנטי, כנה וישיר,
מגוון, עשיר 
ומתמיד, 
הקול שלי, אני.
ועוד דבר, שאני אסירת תודה עליו,
הוא הקול שלכם, הדיאלוג המפרה,
המילה הטובה, החיבוק, המחמאה,
המידע, התגובה, הדעה,
גם כשהיא לגמרי הפוכה,  
על כל אלו,
המון ועוד ת ו ד ה 


כחסידה גדולה של האסכולה,
שהחיים יפים ושדברים טובים,
חולקים עם העולם.
הבלוג היה לי צינור מידע, לחלוק ולשתף,
ובאמצעות הבלוגריה, גם לקבל.
חוויה, סרט, ספר, הופעה או הצגה,
בית קפה, מסעדה, תערוכה, הדרכה,
כמו גם, המלצה על חנות בגדים, מספרה,
שירות קייטרינג, עוגה, חלה, בלוגרית אהובה, 
רופא, קוסמטיקאית, מדקר, עקרונות עיצוב, 
קרם הגנה, שיטת איפור, או מועדון קריאה,
תובנה, מחשבה, מסקנה,
בעצם, כל רגע מהורהר של ׳אהההה׳,
ישמע קטן כל שישמע,
יכול להיות,
מחווה טובה.
רק עכשיו אני מבינה,
שזאת המהות שלי ביומיום,
וגם בכתיבה.

המון ׳טיפים׳ קבלתי בחיי מחברים טובים, מעמיתים,
מהורי, מילדי, מהאיש שלי.
אבל גם ממעגלים יותר רחוקים,
מקריאה, ממפגש אקראי בעולם המקביל,
מלימודים, מהרצאה חד פעמית.
שמחה גדולה מתעוררת בי, 
כשאני מעבירה הלאה ׳טיפ׳, ולומדת שהתאים וצלח.

ועד כאן, היינו רק בהקדמה,
מוכנים?
לכבוד השנה האזרחית הבאה עלינו לטובה,
ולכבוד שנתו החמישית של הבלוג,
וגם כי אני מש״קית חוו׳יה,
ואין לצאת אצלי אירוע או חג, בלי הפעלה, 
אני מזמינה אתכם להשתתף במשחק,
׳טיפ במתנה׳, 
(אגב, המצאתי אותו, ממש עכשיו, נחשב?)
אני מתחילה, עם עשרה ׳טיפים׳ שעשו לי את השנה,
(סתם דברים של יומיום, נא השאירו את הציניות בצד:-) אתם מוזמנים להוסיף, 
לפחות אחד? בעל פה או בכתב,
בפומבי או בפרטי, בקול רם או בלחישה,
וכל המרבה, וכל המעיז, 
הרי זה משובח.



טיפים, שעשו לי את השנה

* שישי זוגי- זמן רומנטי בשניים, אחת לשבוע, כתוב ביומן, מחייה את הנפש ומצית אהבה ותשוקה.
(ראו פוסט)

* מילה טובה- אני אלופה בלהעניק מילים טובות לאחרים, תמיד קשה מדי עם עצמי.  
השנה הענקתי לי מילים טובות אחדות, הן חוללו בי נפלאות, בשנה הבאה, אני מבטיחה, הן יהיו רבות.

* ׳שלישירית׳ (הקרדיט לקופירייטינג, לבכור) -  
הליכת בוקר קבועה עם שירית בימי שלישי,
לא נעים לי להבריז, כי קבענו, רווח כפול ומכופל, ספורט ושיחה עם חברה טובה וחכמה, טיפ לגוף ולנשמה.
לפעמים אנחנו מזייפות ודוחות, ל׳שישירית׳ או ׳חמישירית׳, לפעמים אני בוגדת עם שריל או בת׳,
זה לגמרי בסדר, וטומן בחובו עוד טיפ הכרחי, חברות מפרגנת, זה הכי הכי.

* טיפ למשתמטים מפעילות גופנית- (וגם סוד מחדר המיטות...;-), אני הולכת לישון באימונית, (aka טרנינג)כדי שלא יהיה לי תירוץ בבוקר ל׳למה לא....׳, 
כן, אני יודעת שזה לא מסוקס, אבל זה עובד לי מצוין.

* ארוחת שישי מסורתית- כל שישי, בלי יוצא מן הכלל. על השולחן, חלה מאופה אנינה, זר פרחי העונה וחברים טובים לנשמה, כי ככה גדלתי, וזה מה שהיית רוצה שיאמצו ילדי.  

* מעשה טוב אחד ביום- מעשה טוב אחד ביום לנשמה. זה לא חייב להיות גדול, לא יוצא דופן או יוצא מן הכלל, מחווה טובה של אהבה ונתינה לזולת. ואם הוא זר, על אחת כמה וכמה.

* פינוק עצמי- גם לפולניה מותר.
פעם, בעיצומו של קונפליקט קשה, כזה שהזליג דמעות והדיר שינה מעיני, יעצה לי חברה טובה, 
׳שרוני, לכי עכשיו לפנק את עצמך...., כן, כן, קפה ועוגה, שופינג, פדקיור, מסאג׳, תספורת, יאללה, תבחרי, נו יצאת?׳, היא צדקה, הקונפליקט, אומנם לא נפתר, אבל ההרגשה באורח פלאי, השתפרה.
מאז, את הטיפ הזה, שקבלתי באהבה, אני מעבירה הלאה בחיבוק חם, לכל מי שקצת ׳דאון׳.

* לתעדף ביומן ולתרגל ׳לא׳- אם משהו הוא באמת חשוב לי, אני צריכה לדאוג שיקרה, לפנות לו זמן ולהכריז בקול רם. יש לי נטיה לומר כן, להנהן, ולא רק כדי לרצות, גם כי הכל נשמע לי מעניין ומסקרן. 
כל פעם כש'דייקתי' וגם כשסירבתי, הרגשתי הקלה גדולה והתפנתה לי אנרגיה וזמן, ל'כן' ענק! 

* להקשיב לילדים שלי- כן, אני שומעת אותם כל הזמן, אבל האם אני באמת מקשיבה?
רק כשאני עוצרת ומקשיבה, מקבלת את דעתם, אני מבינה כמה הם יודעים יותר טוב ממני בעניינם. על הדרך, אני מלמדת אותם שיעור בכבוד, לומדת בעצמי משהו חדש, ושהם המורים הכי טובים עבורי בעולם.

* דיאטה- כשיש לי שוקולד מריר קבוע בתיק (קופסאות הפח העגולות והחינניות של TJ, שכבר שנתיים מככבים בכל פגישה או ישיבה איתי), תפוח קלוף או תפוז, אני לא מתפתה לקוראסון עתיר חמאה.
אין ממני מבסוטה, בהפגנת השליטה נגד המאפה המפתה והקילוגרם העודף. 


זהו, ממש בקטנה,
לא ברומו של עולם,
לא מתוחכם. 
עכשיו תורכם,
אני מוכנה,
והכי שמחה, 
לקבל ´טיפ במתנה׳.





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.