Thursday, December 17, 2015

שעת תה






׳שרוני, מזמן לא כתבת פוסט עיצובי....׳
אומרת לי רונית,
(זוכרים את רונית מהפוסט על ׳נס ציונה ודרומה׳...;-?)

האמת, שהיא צודקת, החברה שלי,
ועל אף חיבתי היתירה לאסתטיקה וסטייל,
די זנחתי את העיצוב לאחרונה,
לטובת עיסוקים אחרים.
כל ההנאה הצרופה, שנותרה לי מהתחום,
היא בייעוץ עיצוב נלהב לחברים, למשפחה,
בסטיילינג לימי הולדת לקטנה, מסיבות ביתיות, 
שולחנות חג ושולחן שבת חינני.
אה, ובאריזות מתנה...!
אין נלהבת יותר ממני לארוז תשורה קטנה,
ממש מרומם לי את הנפש,
(ישמע שטחי ככל שישמע,
אני יודעת שמדובר בשריטה קטנה:-)

כך, שכשמזדמן לי לארח, אני מיד קופצת משמחה,
ומתחילה, איך לא, דווקא מהסוף להתחלה.
עיצוב השולחן, מפיות, כלים ותוכנית אמנותית,
תוכן, חוויה, כל מה שישאר, אחרי שהחגיגה תסתיים.
את האוכל, אני ׳מחפפת׳,
או מזמינה מאופה אנינה,
או מאלתרת בעצמי, ועולצת בלי אף שמץ של מבוכה,
כי אם יש משהו, שהבנתי מזמן,
האוכל הוא ממש לא העניין.




מסיבת תה לאמהות ובנות,
כן, קיטש, מגדרי ולא פוליטקלי קורקט,
מה לעשות?
מה עושות? 

עיצוב
מתחילים בקונספט, ברעיון, במחשבה.
להשראה, אני פונה לPintrest. (טל, ערכה לי את ההכרות עם האתר המופלא, לפני אי אילו שנים, ומאז, אני מכורה!)
אחר כך אני מתחילה ללקט, אבל בשיטה, ׳ירוקה׳, בהתחלה, בבית, בארונות, בבוידעם, אחר כך פונה לארון של אמא, של חברה. אם ממש חסר, אני ממשיכה לגראג׳ סייל, לחנויות יד שניה, לשווקי פשפשים, ולא פוסחת על חנויות המציאה, Ross, Marshalls, HomeGoods@ TJ Max
מה אני מחפשת? קומקומים פרחוניים, ספלי תה מעוטרים, מגשי קומות, מראות ופינפונים, כמה שיותר ׳קיטש׳, כך יותר טוב.
את הכל אניח ברוב פאר והדר, על שולחן חגיגי וארוך.
ועכשיו לטיפים של מעצבות (לא רק למסיבות תה):






* רקע שקט- מאחר והכלים והתרכובת צבעוניים למדי, רצוי להניחם על ׳רקע שקט׳, מפה חלקה לבנה או שחורה, יעשו את העבודה נאמנה ויבליטו את הצבע והשמחה. (וגם הפוך זה נכון, כלים לבנים על מפה פרחונית, זה מקסים!)
אגב, גליון שחור וחלק, חביב עלי במיוחד. למה? כי אפשר לכתוב עליו בטוש זרחני או בגיר לבן, הגיגים, שירים או סתם את התפריט. זאת ועוד, אם מדובר בארוחה בת כמה מנות, אפשר להפשיט את השולחן מהנייר, לטובת מפה נקייה, שממתינה תחתיו למנה הבאה. 
* צבעים דומיננטיים- חפשו שני צבעים בולטים שמתחבאים בכלים, והתאימו להם מפיות ופרחים.
* משחקי גובה-שחקו עם הגובה לדרמתיות וסטייל. מגשי קומות לצד צלחות שטוחות, אם אין, תמיד אפשר להניח ספרים מתחת למפה, לייצר גובה ועניין. 
* תגים וכתוביות- תג עם התפריט, תמיד מוסיף ארומה אנינה, ואם כבר בתגיות עסקינן, אז גם כאן, אחידות, היא המילה.


תוכנית
חמש מסיבות תה מככבות אצלי ברזומה, בכל אחת עשינו משהו אחר.
* אפייה משותפת
את זה הקטנות הכי אוהבות! אפשר ממש לאפות קאפקייס ריחניים, ולקחת הבייתה בצלחת חיננית, במקום שקית יומולדת.
אפשר לאפות מבעוד מועד או אפילו לחפף ולקנות מיני טארטים מוכנים, ולתת לבנות לקשט, עם פירות ופודינג שוקולד או וניל, סוכריות צבעוניות או פצפוצי שוקולד, להניח בקופסא חגיגית, לשטוף ת׳עיניים וללקק ת׳ידיים! 
*קישוט קנקני תה וספלים
כשלסנדויצ׳ית מלאו חמש, חגגנו ברוב הדר ופאר. שוטטתי בחנויות מציאות וליקטתי ערכות תה לצביעה ביתית. 
את הערכות ערבבתי בין הבנות, ששמחו לצבוע, לעטר ולהדביק מדבקות ולקחת הבייתה, לשעת תה לבובות.
* חליטת תה ייחודית 
חליטות תה צמחים מכל מיני סוגים, ריחות וטעמים, בצנצנות זכוכית אישיות, וכל אחת מרכיבה את התה שלה, בצנצנת אישית עם תגית פרחונית.
* כרטיסי ברכה אישיים
הכי פשוט, שלל כרטיסי ברכה צבעוניים וחלקים (נמכרים ב Target בחבילות של 200, במחיר סמלי),
על השולחן, חותמות, מדבקות, נצנצים, טושים, מנדלות זעירות, ואמנות תלת מימדית מקסימה  Belle & Boo Decoupage לא חובה!)
מכינים שלל כרטיסי ברכה אישיים למגוון אירועים, את התוצר כורכים בסרט חגיגי ועוד גודי׳ס שימושי.



כיבוד
מסיבת תה היא אולי הכי פשוטה מבחינת התרכובת והכיבוד.
פלטות פירות צבעוניות, עוגיות חינניות, ורוגעלך, מקרונס' (לא חייב להיות פנסי מ Alexander's, אלו מ Costco נפלאים!) ומיני טארטים קטנים. סנדויצ׳ונים במגוון טעמים, תפוח, טיפת דבש, אגוז וגבינה כחולה, ריבת תאנים וגבינת ברי, מלפפון וגבינת שמנת, טפנד וגבינת עיזים, ובאמריקה, כמו באמריקה, איך אפשר בלי ריבה וחמאת בוטנים. 
אפשר להשתמש במיני לחמנייה, אפשר לחתוך את הלחם בתבניות של עוגיות לפרחים חינניים או לבבות.




ובכן, יקירים, ממש בלי שהתכוונתי,
ורק כי לרונית הבטחתי,
יצא לי פוסט בסגנון ׳מרתה סטיוארט׳:-)
צילומים מדהימים מהחצר האחורית,
באדיבות הצלמת המחוננת,
אדווה אופיר,
מרימה כוס תה לכבודכם,
למסיבות, חגיגות
ורק בשמחות!



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.