Thursday, May 31, 2012

La Belle Carmel




עוד על כרמל....זה לא סוד, שזהו אחד המקומות האהובים עלי בעולם.
הטבע, הכחול העמוק, הירוק על גווניו, העמק, הגבעות וחוף הים, טבע מושלם!
בתיבול, מסעדות גורמה, חנויות קטנות, אמנות, משפחות עם כלבים, 
מכל הסוגים וכל המינים, זוגות אוהבים, ציירים ויוגאיסטים אדוקים. 
קליפורניה במיטבה.

בכל נסיעה, אני מגלה משהו חדש, פינה נסתרת מן העין, מסעדה קטנטנה, מלון נחמד.
נכון, חלפה רק חצי שנה מאז חשפתי את כל סודותי על העירה המתוקה,
ויש לי עוד תוספות והפתעות, אז החלטתי לחלוק, 
רק אם אתם מבטיחים לשמור בסוד את כל המתנות שאתם עתידים בעוד רגע  לקבל, 
ולהעניק רק אבל רק למי ועם מי 
שאתם אוהבים ביותר....

חוף הים בCarmel By The Sea תמיד שוקק חיים וכלבים... אפשר לשחרר מהרצועה ולהולכים על שניים, לא יזיק שחרור של מים, להתפלש בחול החם ולהנות משעה קסומה. בטיול האחרון, חווינו טבע בשוטטות בין הסלעים. במים, שנקוו בשעת הגאות ויצרו שמורות טבע נפלאות. עשינו בצוותא מה שילדי מכנים בשמחה גלויה , ׳tide pooling', ראינו anemones, (שעכשיו, כשאני כבר יודעת איך הם נראים, רק נותר לי לתרגל איך אומרים....) סרטנים, צדפות וחלזונות ים בכל הצבעים והצורות.
סיור רגלי לאורך הבתים, יגלה סגנונות אריכטקטונים שונים. ממודרני לסגנון ים תיכוני, ספרדי או אמריקאי מסורתי, בתי אגדות עם גג מקש, וגם סתם בתים לאורך הים. אפשר להזמין שיעור גלישה ואם תדרימו קצת ל Monterey השכנה, תוכלו לשוט שם בקייק. עכשיו, משמצינו את מכסת ההתעמלות היומית, אפשר לעבור לתרגילים טעימים;-)

תחנה ראשונה, Akaoni  סושי, המקום, אולי לא מלבב.
(בלשון המעטה, וב׳שרונית׳ מדוברת, 'מראה ג׳יפה׳ של ממש) ולמרות זאת, הסושיה הכי טעימה! השף קצת כמו בסיינפלד Soup Nazi , לא נחמד ולא מחייך, אבל סושי, הוא יודע לגלגל. אל תבואו עם ילדים, שלא יתעצבן, אל תעירו הערות, שלא יעלב, דברו בלחש, כיאה למקום, לכו על קצות האצבעות רק כדי לאכול ואז מהרו לעזוב. 

L'auberge de Carmel, מבית היוצר של Relais & Châteaux הרשת הזאת, אף פעם לא מאכזבת אותי. 
כמעט בכל מקום על פני הכדור, אם חשקה נפשכם לישון בטירה, באכסניה קוקטית וקטנה או במלון מודרני נדיר ומעוצב, תוכלו למצוא אותם כאן. המלון, נראה כמו נלקח מספר אירופאי מצויר, עם חצר פנימית מקסימה, ויש גם הפתעה, מסעדת גורמה, Aubergine לדעתי, אחת הטובות באיזור. קחו את תפריט הטעימות, ופרגנו לעצמכם גם את היינות. ועכשיו, נשמו עמוק, בשעות הקרובות יגיעו אל הצלחת מנות קטנות ואנינות, מעוצבות למשעי, ערבות לחיך, מתוחכמות וקורצות, חויה נהדרת ליום הולדת, ליום נישואין או סתם לחגיגה רומנטית, מלאה פינוקים. ואם, רציתם, רק טעימה מתוקה, שבו לקינוח מיוחד, לצד האח, לא דיאטתי ובהחלט ממכר.

Mission Ranch, לקלינט כבר מלאו שמונים, אבל הוא עדיין גבר מסוקס לטעמי, ואם תשאלו את תושבי Carmel By The Sea,הוא ראש העיר לשעבר, הכי, הכי. בבעלותו מלון ומסעדה, עם כר דשא ועשרות כבשים רועות עליו.... תפאורה נפלאה לארוחה או חתונה, נקודה יפה לעצירה, בין העיר לMission המופלא.

The Cypress Inn , או כפי שהוא מכונה בפי בני משפחתי, ׳המלון של הכלבים׳ , כסא לקטנים, לא תמצאו כאן, גם לא תפריט ילדים, אבל כלבים בגדלים שונים, בגזעים מגוונים, קערות מים לשתיה וחטיפים לבעלי ארבע,  תמצאו ובשפע.
מקום נהדר לקפה, תה, סלט או סנדויץ׳ מהודר, בפטיו מוצל ולקולות האו, האו..... 

צלם! יש פה תיאטרון! הצגה טובה, עושה לי את זה Big Time, והצגה במסגרת משפחתית היא חויה ייחודית. יש בכרמל, תיאטרון מיוחד, תחת כיפת השמיים עם חופת כוכבים מעליו, The Forest Theater .
בואו עם הילדים, לבושים היטב (׳כל כך קר שם בחוץ....׳) הביאו סל פיקניק, לשעה של קולטורה בנעימים.

Carmel Plaza אם נקלעתם לכאן בימי הקיץ, בשישי אחר הצהריים, התמזל מזלכם, לקונצרט בשעת בין ערביים, לצד גבינות ויין. במרכז הקטן, חנויות נפלאות, The Cheese Shop  דלי לגבינות ונקניקים, שלא מהעולם הזה...., עם טעימות, Wrath Tasting Room, בית קפה, J crew לנשים בלבד, Anthropologie היפה, ועוד חנויות גדולות ומוכרות לצד קטנות ויחודיות.
400• , בורגריה חדשה הפציעה בעיר, נעימה ואטרקטיבית במיוחד לילדים. הם יקבלו כאן מסך פרטי ובעבור סך דולרים, ייחשפו למשחקים חדשים. אני כידוע לכם, לא חובבת מסכים, אבל לטובת שקט והפוגה, ׳מכרתי׳ את ערכי ל...              לא גורמה, קצר, קטן, ועל הדרך.

ואם תשוטטו בעיר בין הרחובות השוקקים חיים, לא תחמיצו בודאי את חנות הממתקים, שנראית כמו הבית של עמי ותמי, תעצרו בבית התה, תבקרו בחנויות עתיקות, גלריות צילום מרשימות, תגלו תערוכות מיוחדות, הריחות ישאו אתכם למסעדות חדשות, ובין לבין, תעצרו לנוח בחצרות המוריקות בין הבתים והחנויות.
ולסיום, שיעורי הבית, נסו לאתר את הפוסט הקודם על כרמל (הפוסט השני שלי בבלוג) להצמיד לפוסט על מונטרי, לפנות לפחות כמה ימי כיף על לוח השנה, ולהנות ממנעמי קליפורניה השימשית והמקסימה. 


1 comment:

  1. אין כמו אהבת הנופים, הטבע בגדולתו והכי
    חשוב ,זה לדעת להעריך ולהנות ממה שיש לך היום

    אריסטו, הפילוסוף היווני, אמר שהנתונים קיימים ושווים לכולם וכל אחד יעשה בהם כרצונו ובהתאם לכך ,הוא יחיה את חייו

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.