Thursday, March 1, 2012

I believe I can fly....




וידוי, אני מאותם אנשים חובבי שיגרה ושליטה.
אני חולקת את יצועי עם א׳ זה כרבע מאה, מזמינה תמיד את אותה המנה, כמובן באותן המסעדות,
ואותם היינות (Pinot Gris או Noir ותו לא...;-)
לובשת רק שחור, לבן ואפור,
מעזה בכחול נייבי,
מתעמלת באותו הgym, עם אותה המאמנת, ואותם התרגילים.
בסופר, יש לי תמיד אותה רשימה, עם תעוזה קטנה, אולי לשוקולד חדש או פרחי העונה.
נו, הבנתם כבר את העניין, אני די צפויה.

ולפני כחודש, בסופשבוע של חברות טובות, נדון הנושא, שאני פוחדת ממנו יותר מכל, ׳לקיחת סיכונים׳.  הכל נאמר שם על סיכונים קטנים וגדולים, על איך אנחנו לומדים מהם וצומחים,  
ואני, אני רק דמיינתי איך אני עוקפת את הסיכון הבא, ודובקת בComfort Zone, הנעים כל כך.....
אבל אז Cheryl, שלפה מאמר, מדעי, שמתאר את האתגרים שמעמידים בפנינו סיכונים, הריגוש, הלמידה, האנרגיה הממריצה, האדרנלין. נתבקשנו לחשוב על סיכונים שלקחנו בחיינו, על ההתנסות והחוויה.
נזכרתי מיד במסע לאמריקה, בניו יורק העיר הגדולה, שהסעירה אותי כל כך, בפרידה מהחוף המזרחי והנדידה מערבה, שהחזירה אותי קצת לעצמי, ולקהילה הישראלית. בשינויי הקריירה, ובחירת עיסוק חדש אחרי כל כך הרבה שנים, ובילד שלישי, בדיוק בנקודה בה החיים, נהיו כל כך נוחים.

חכמה הCheryl הזאת, קלטה אותי, כל שינוי כזה, נראה בהתחלה מאיים, גדול ומפחיד, וגם קצת מעציב.
סביב כל שינוי, ערכתי מחקר מקיף, שלימים התברר כלא רלוונטי בעליל, כי בסוף, אחרי שיודעים הכל, ההחלטה היא רגשית, נכון?
אבל Once  התקבלה ההחלטה, המסע התחיל, למדתי, גדלתי, התבגרתי. ואז גם הבנתי, הפחד משינוי, אצלי, הוא הפחד להיכשל, ומי שפוחד, מהפחד, משתתק ולא עושה....אז מעדיפה להיכשל ולעשות, מאשר לחדול להיות. 


ואז הגענו לשוס הגדול, התחייבנו אחת לשניה, לקחת שני סיכונים בשבוע, קטנים כגדולים. סיכונים קטנים, כמו בחירת מוצר חדש בקניה השבועית, וסיכונים גדולים, הקשורים בקריירה, מגורים, משפחה, כאלה שנוגעים באמת לעניינים רציניים, ברומו של עולם.


ואני עומדת בזה, בגבורה! השבוע, ריחפתי ב IFly, ולקחתי על עצמי פרויקט ענק, כזה, שישתלט לי על כל דקה פנויה, אבל יגרום לי הרבה סיפוק והנאה.
ומילא הפרויקט,
אבל הIFly, יעידו, כל חברי,  לשפנה כמוני, זה סיכון של ממש!
ובאמת, התהפכו לי המעיים והקרביים...
אבל, עשיתי זאת כמו גדולה, והענקתי לכל בני משפחתי הצגה מצחיקה.
מרימה כוס Pinot, לכולכם אהובי,
לחיי הסיכונים והשיעורים, שהם מלמדים!

1 comment:

  1. תכונה מולדת זו של " אי לקחת סיכונים" הועברה אליך בגנים . לטוב ולרע .כל אקסטרים בכל כיוון לא מומלץ.רצוי לאזן בכדאיות לקיחת סיכונים וכדאיות לקיחת הדבר המוכר והטוב. סוד החיים הינו באיזון

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.