Thursday, January 14, 2016

מנאפה באהבה

Or 

Art & Wine




מי שלא ראה אותי מסתערת על יעד תיירותי,
לא ראה שמחת מוצ׳לארוסית מימיו.
אגב, על אף ההתברגנות והחיבה לאורבניות גרידא, 
יש בי עדיין חדווה, סקרנות והתלהבות עד בלי די.
אני מיד נכנסית לתזזית, מפעילה את כל הקשרים,
האתרים, הבלוגרים, החברים המקומיים,
ובונה ימים עמוסים לעיפה,
בחוויות מגוונות מהשורה הראשונה.
לא פלא איפוא, שא׳ מתלונן דרך קבע,
שחייבים חופשה מהחופשה....
׳בעולם הבא, יהיה לנו מספיק זמן למנוחה׳, אני מפטירה, 
ואז מוסיפה בחצי חיוך שובב, ׳אם תבחר בי שוב...׳,
ומיד מזנקת לכבוש את היעד הבא.

הפעם הראשונה, 
היא תמיד מסע כומתה,
אני ׳בלתי נסבלת׳ בהגדרה.
אחר כך, אני כבר ממש נינוחה,
ובערים, בהן אני מרגישה בבית,
(תל אביב, פריז, ניו יורק, SF)
אם יורשה לי להעיד על עצמי,
די כיף איתי.

כך, שכשהוא ׳גונב׳ אותי לנאפה ללילה האחרון של השנה,
אין ממני מבסוטה, מכירה היטב, 
מ כ י ר ה, 
זה יהיה הכי נינוח, הכי בקטנה.
אבל מסתבר, שגם ׳נינוח׳ בהגדרתי,
הוא לגמרי ׳תזיזיתי׳ ב׳שרונית.


ובכן עשרים וארבע שעות בנאפה למתקדמים עם קוצים,
מה עושים?

The Hess Collection 
שוב המתכון המנצח של אמנות ויין,
אלא שכאן, האמנות היא משהו מיוחד, יוצא מן הכלל.
והיין, איך לומר, נחמד.
אוסף מגוון של עבודת אוצרות מרשימה,
צילומי ענק, פסלים, עבודות מעלים, כן, כן מעלי אקליפטוס,
שמשחקים משחק מתוחכם עם אור וצל,
מכונת כתיבה שמעלה במקום מילים, אש,
אמנות וידאו, ציורי שמן מרהיבים ופיסול סביבתי.
טעימות יין בתוספת מנות ׳ביס׳ מפונפנות של השף האנין,
בתיאום מראש, כמו גם סיור מודרך בגלריה.
הכל מתנקז, כמו בכל מקום באמריקה, לחנות יינות ומזכרות.
אם הגעתם לנאפה, אתם ממש רוצים לעצור פה! 

Auberge de Soleil 
המלון, ספא, מסעדה, 
נכנסו כבר מזמן לספרי הבוטיק של המקומות הכי יפים בעולם.
א׳ הפעיל את קסמי המקום, לפני אי אילו שנים,
כנשק סודי במסע השכנוע ׳קליפורניה על פני ניו יורק׳,
המעמד מחייב, והמחיר מאוד יקר ודי מבאס, 
א ב ל,
אפשר להנות מהמקום במחיר ארוחה או ספא,
על בסיס מקום פנוי, 
גן פסלים חינני בנוף אלוהי,
וארוחת בוקר משקיפה אל המרחבים.



Silvadero Trail
נהנים מכמה קילומטרים בודדים,
במסלול הליכה בעוד עמק יפה בין כרמים ושדות,
שוטפים את העיניים במרחבי נוף עד אינסוף,
גפנים משתרגות, יקבים מעוצבים,
אדריכלות נהדרת, מזמינה ומשכרת.
כבר עשינו בעבר את אותו המסלול באופניים,
ואני תמיד נדהמת לגלות, איך דברים שרואים משם,
לא רואים מפה.
במילים אחרות, נאפה נפלאה גם לצעידה!

 Caymus Winery
לא מתיימרת להבין ביינות, כבר הודעתי לא אחת,
קבל עם ובלוג, שכוס יין אדום, תמיד אותי מהנה,
ולא, החיך שלי כנראה לא מתוחכמת דיה.
יש לי בדיחה קבועה, כשי׳, חבר אספן מביא לנו יין,
אני מבקשת אותו, לשים בתחתית מדבקה עגולה וסימלית, 
שאזכור, שהיין הזה שווה, ואני צריכה בעת שתייתו להנות יותר.
מזל שהתברכתי בחברים מביני יין ועניין,
שממליצים בחום על היקב כאן.
אנחנו מתכבדים בטעימה אנינה,
בסיפורים על המשפחה,
לידנו טועמים משפחת יננים ממיורקה, ספרד,
ואני מרגישה כמו בסצינה של סרט של אלמודובר,
אנחנו עוזבים הלומי יין ועם ארגז מפואר.


Aerena Gallery, St Helena

עבודת אוצרות גאונית, 
מצריכה חשיבה מאוד יצירתית,
כשנכנסים פנימה לגלריה,
יש לי תחושה שאני מזהה חלק מהעבודות,
האוצרת מאשרת, 'נכון',
הן מככבות בAuberge ובYountville השכנה,
בבית אבן מקסים עם חצר פסלים מתוקה.
ספר ענק של אנני ליבוביץ', 
שאני ממש מתפתה לקחת איתי, 
צילומים מרהיבים, פסלי ברונזה מרשימים,
ומיני תערוכה של 'פופ ארט',
'?How deep is your love'

Yountville

V Marketplace
מחבבת במיוחד את Yountville העיירה,
השופינג הוא בעיקר כזה,
שרק מסתכלים ולא קונים שום דבר,
אבל  Napa Style, יוצא מזה הכלל,
שם אפשר למצוא את מיטב התוצרת,
 שמן זית וחומץ בלסמי אנין,
אפשר לגנוב טוסט פניני קטן, 
ולשבת למטה בגינה המרנינה.
ולקינוח, פשוט ללכת בעקבות הריח,
Kollar Chocolates,
לעמוד מהופנטים מול חלון הראווה,
ולראות איך עושים אותם,
אחד, אחד, ומגישים למכירה,
בקופסאות מהודרות, כמו היו אבני חן,
מעולם קסום אחר. 



Bouchon
אין מצב, שאני מזדמנת לשכונה,
ולא מתיישבת לאכול כאן ארוחה הגונה.
זה תמיד מתחיל באפי, לחם פריך, 
שזה עתה יצא מן התנור,
וממשיך למולים שוחים ברוטב וכוס יין,
או לסלמון ורדרד על מצע עדשים.
ואין מי שיעמוד בדרכי,
בהסתערות על המאפייה השכנה,
גם כאן אני חווה התעלות והגרגרנות גדולה.


לא הספקנו לעצור אבל בהחלט היה בתוכנית,
לעצור, לסיבוב הצטיידות ב
Oxbow Public Market
שוק אוכל, שיש בו הכל מכל,
והמון תוצרת מקומית, איכותית,
ולפעמים גם סדנאות מקסימות.
למוזיאון, di Rosa,
אחרנו להגיע, בגלל המארגנת המפוזרת,
שהכניסה לנווט, כתובת אחרת,
לא נורא, בפעם הבאה,
ואם הגעתם עד לכאן,
הרי לכם רשימה חוויה.

וכן, גם על נאפה כתבתי בעבר, טיול יותר 'זרוק' עם הילדים,

"אוהל, אופניים ויין", עוד רעיונות מארכיון הבלוג
http://design-by-sharon.blogspot.com/2014/02/blog-post_20.html


ועוד פוסט, שמעורר את בלוטות הטעם לא פחות, על יין ואמנות במצפה רמון,
http://design-by-sharon.blogspot.com/2015/01/blog-post_8.html





  



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.