Thursday, December 11, 2014

קצת עובדות משעשעות על כרמל






1. יש כאן חוק האוסר על נעילת נעלי עקב, כן, כן, כן...!
2.  סלבדור דאלי ביקר בעיירה, גם צ׳ארלי צ׳פלין וגרשווין.
3. יש פה מלון שמעדיף במובהק את ההולכים על ארבע,
ומציע להם על כרית מלכותית, ביסקוויט וסוכריות מנטה, לפני השינה,
(לכלבים כן, לא לבעליהם!)
4. אין כאן מספרים לבתים.
5. הרחובות מרוצפים באבני כרמל (כמו אבן ירושלמית).
6. ואיכשהו, עדיין כולם חושבים שקלינט איסטווד הוא ראש העיר,
וללא ספק דבק בה אבק כוכבים...;-)

כל פעם, כשנדמה לי שאני יודעת כבר כמעט הכל, 
אני מגלה לתדהמתי, שאני לא....
ובכן, אם בהפתעות עסקינן, הנה כל מה שגיליתי בשמחה בשנה האחרונה על כרמל האהובה.
שני פוסטים על העיירה כבר פורסמו כאן, עוד אחד על כביש מספר אחד, 
ועוד בקטנה על מונטריי השכנה, ועדיין, אני נדהמת ממה שיש לעיירה הזאת להציע,
אז הנה לפניכם, המלצות למתקדמים ביותר.





סיור מודרך בכרמל- Carmel Walks,
שעתיים של סיור מרתק, לימיה הראשונים של העיירה הכרמל.
בתים מראשית המאה שעברה, סגנונות ייחודיים למקום ולתקופה,
  storybook cottage , fairy tale house,
מדהים לגלות את מגוון סגנונות הבניה, וכמה קבין של יופי,
שירדו על כרמל המתוקה.
גלריות, בתי קפה, מסעדות וחנויות, ונוף כחול ירוק שנשקף מכל חלון.
פסיפס מרתק של הסטוריה, תרבות, אדריכלות, אמנות וקורטוב רכילות.

Mundaka,מסעדת טאפס חדשה יחסית ונהדרת!
מאותו בית היוצר של Casanova, La Bicyclette, Corckscrew Cafe
המקום פתוח לארוחות ערב קטנות, מנות אנינות לצד כוס יין משובח,
ואם התמזל מזלכם, גם מוסיקה חיה, הללויה.

Carmel Food Tours
סיור טעימות שכולל את כל המקומות השווים.....! 
בסיור הזה, לא תשרפו הרבה קלוריות וגם לא תצאו רעבים:-)

אם גם אתם כמוני, ויש לכם חולשה לשמן זית איכותי,
אתם תאהבו במיוחד את Trio Carmel
כאן, תוכלו לטעום שמן זית בטעמים, שעשה את כל הדרך מאיטליה והטעם, עוד שם.
חומץ בלסמי משובח ממונטריי השכנה,
לחם שזה עתה נאפה מה La Bicyclette או Corckscrew Cafe
והרי לכם ארוחה! 
אגב, אם אתם בעניין של מתנות מתכלות, זאת אחלה מתנה לחג.
והקרדיט, לרותי, שמפנקת אותי בשמן זית בוטיק בכל חנוכה!

הבית של פרנק לויד רייט, Mrs. Clinton Walker House, 
נבנה ב1948 עם קום המדינה;-) כיכב אפילו בסרט,
בית אבן מקסים, שנראה כמו חרטום של אוניה,
והגג, כולו נחושת מיוחדת במינה.
יצירת אמנות שיושבת על דרך הנוף היפה בעולם!


עכשיו, רק נשאר לפתוח את הפוסטים הקודמים,
להוסיף מסלול הליכה, שעת ספא,
קונצרט של שישי בצהריים בפלאזה,
הצגה תחת כיפת השמיים, מיסה במסיון,
חנות מתוקה, פקניק או קומזיץ על החוף,
ו   voilà....! עוד אוסף זכרונות טובים,

1 comment:

  1. היי, בלוג מקסים! אני בטיול עם אמא שלי ואנחנו מחפשות מקום לישון בו בכרמל מחר, יש לך המלצות?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.