Thursday, March 6, 2014

האדם מתכנן תוכניות





׳האדם מתכנן תוכניות ואלוהים צוחק ...׳
הייתה אומרת סבתי הפולנייה,
ואלוהים, כמה שהיא צדקה.
ממה, סבתי האלג׳יראית, 
הזהירה אותי להישמר מהעין הרעה,
אמא שלי טענה שאני עובדת ללא הפסקה,
ושכדאי לעצור מדי פעם להפוגה,
אלה סבורה, שאני לוקחת הכל ברצינות תהומית,
והגיע הזמן להרפות קצת בחיים.
ודלית, פסקה שאי אפשר לתפקד רק עם ארבע שעות שינה בלילה.....
חוכמת נשים, אני חושבת לתומי עכשיו, 
הייתי צריכה להקשיב קשב רב לכל הנשים החכמות בעולמי,
ולאלו שכבר בעולם הבא.


את הפוסט הזה אני כותבת,
אחרי שהסתערתי על הארגזים כאילו אין מחר,
אחרי שניסיתי לפרוק בית שלם בסופשבוע אחד,
(וגם כמעט הצלחתי...!)
אחרי שחשבתי שאני Wonder Woman ואין עלי,
מה יש?
אחרי שהזזתי רהיטים, סידרתי ארונות, איבקתי, 
זרקתי, העברתי, קניתי, ארגנתי.....
(ותוך כדי למדתי,
שמגירות מסודרות גורמות לי עונג בל יתואר,
כמעט כמו חופשה עם א׳ במדבר:-)
את הפוסט הזה אני כותבת,
אחרי שעות ארוכות של עבודה מסביב לשעון, 
כי אני הלא, יכולה הכל,
מה לא?


את הפוסט הזה אני כותבת אחרי פציעה, 
עם רגל חבושה מורמת אל על,
האבחנה, שבר ומהלומה רצינית בבהונות,
שבועות ארוכים של החלמה עוד לפני.
הרופא פקד:  "עצור" ומנוחה.
ואחרי שתי יממות שלמות של בטלה,
כבר שוב מדגדג לי באצבעות,
לבעוט מעלי את סנדל הקיבוע המכוער,
לנעול נעלי דורותי נוצצות,
לקום ולעשות.





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.