Thursday, February 20, 2014

אוהל, אופניים ויין




בין נאפה לסונומה ניטשת תחרות סמויה, למי הכתר? למי הבכורה?
אני הענקתי זה מכבר לנאפה, את התואר והכס, 
לסופי שבוע רומנטים בהחלט, למסעדות אנינות, לחוויות בלתי נשכחות.
אבל בטיול אחרון של סוף הקיץ, עם טפנו על כתפינו,
נכחתי לגלות שבRV , באוהל או בקמפינג,
נאפה יפה לא פחות, אולי אפילו יותר.
ועוד מצאתי, ואני מודה על חטא,
שנחפזתי להשמיץ את סונומה,
כי גם היא מרשימה ביותר. 
א׳ מעמיס את האופניים, אני את כל הבית, 
צידה לדרך ולנשמה, ויין לבן תוסס,
שמתאים במיוחד לעונה....
יומיים, לילה אחד,
שעתיים נסיעה, ובלי לשים לב,
ואגב כך, גם בלי טיסה מתישה, 
הגענו לפרובנס.

אנחנו פותחים את היום, בצוהריו, 
לפי מיטב המסורת האשכנזית,
שאין משכימים קום בשבת.
מגיעים לעיירה חמודה דווקא באיזור סונומה, Healdsburg
חנויות נהדרות, מסעדות אנינות,
חדרי טעימת יין, גן ירקרק ומלבלב, ובית קפה קטנטן,
עם cupcakes בהשקעה של אחד אחד.
אוכלים צהריים, מטיילים להנאתנו, רוח מנשבת,
ומצב הרוח שלי מתרומם לנוכח ה׳קוקטיות׳ של המקום.
(ואת ההמלצה השווה הזאת נזקוף לזכותו של יואב גילת,
יינן בן העמק שנשוי ליפה מכולן)

עם שקיעה נגיע לאתר הקמפינג,
Cloverdale / Healdsburg KOA
אתר שיועד למשפחות, עם אגם ודגים,
נוף קסום לעמקים והרים, גן שעשועים לקטנה, בריכה,
סרט בחוץ תחת כיפת השמיים, ואנשים חובבי טבע,
צבעוניים ומעניינים כאחד.
נחלץ עצמות, נפרוק אופניים ונרכב לתור את האתר.
בערב לקול הצרצרים ארוחת לילה תחת חופת כוכבים,
קומזיץ כמו בתנועה, רומנטי במיוחד, 
ולילה טוב, ליל מנוחה.
נים לא נים, שינה מאוד לא נוחה,
׳כבר עברנו את הגיל׳, אני משלימה באנחה.




אבל הבוקר הפציע, וא׳ משנס מותניים לקפה,
כשלצידו, וופל בלגי טעים ביותר, 
ואנחנו נפרדים מהמחנה לכיוון
Yountville היפה ביותר.
טיול אופניים של שעתיים בנופי נאפה היפים,
כרמים ויקבים וענבים מבשילים, בבורגנדי חזק,
שדות מלוא העין, רפתות, חוות סוסים, יקבים ואחוזות. 
אני רוכבת עם חיוך רכב, כשמוזיקה מתנגנת לי באוזניות,
הילדות בעננים, וא׳ פשוט גורם לי להתאהב בו מחדש,
כשמתחלפות היוצרות והוא המש״קית חו״יה. 

ארוחת צהריים דשנה נאכל כמו תמיד בBouchon,
מסעדה אהובה, אנחנו חוזרים אליה בתאווה.
כמו בחלום, אני על צדפות וצ׳יפס,
א׳ על סטייק עסיסי, והבנות מתענגות Mac & Cheese, 
רק שלהבדיל אלפי הבדלות משאר המקומות,
עושים אותו ממש פה...!
בליווי יין מקומי, הופכת החוויה לאנינה במיוחד.
ביציאה, אנחנו נעצרות בתור למאפיית הBouchon , 
להביא קצת מהקסם הביתה למתבגר,
עומדות מבולבלת מול השפע והריח, 
ובוחרת קצת מכל דבר, להמתיק את תחילת השבוע,
עוד חניה במגרש המשחקים שליד,
והביתה שמחים וטובי לב ממש.



אבל אם בYountville עסקינן, 
אז עוד המלצות למקומות של נס ליחם,
Bistro Jeanty מסעדה נפלאה, אנינה וטעימה.
ממול, מיני mall עם חנויות קוקטיות קטנות, קפה נהדר,
ואם עוצרים במאפיית הBouchon לעוגה מלווה,
הרי לכם, אחלה אתנחתא.
גם St Helena השכנה, עיירה חביבה במיוחד,
עם בוטיקים קטנטנים,
עתיקות וחנויות תופינים. גם שם נעים לנפוש,
ארוחה בMartini House יופי של מסעדה.
עוד מוסד קולינרי ידוע, ששוכן בבית אבן מיוחד הוא ה CIA,
The Culinary institute of America
מקום נפלא לארוחה דשנה מרובת מנות ויינות, מקום לחגיגות.
Auberge Du Soleil
מלון מפנק, רומנטי ומקסים אבל מפאת מחירו, 
מוקדש לאירועים באמת מיוחדים.
ספא עוצר נשימה, נוף קסום וגן פסלים, ואם התמזל מזלכם,
הספא פנוי והמלון ריק, יאפשרו לכם יום של פינוקים, 
מבלי למשכן את האישה והתחתונים.
ועוד אם יורשה לי סיפור קטנטן,
כשסירבתי לשקול מעבר לקליפורניה מניו יורק,
בועטת לכל עבר, בסגנון מה לי ולפרבר אפרפר,
הציע חבר לא׳ לשחד אותי בסוף שבוע ב Auberge Du Soleil,
הנופים, האוויר, והקולינריה, יעשו עבורך את העבודה,
כן, כזאת אני אשת עקרונות, רק כשהם מתנגשים עם נהנתנות,
אני מיד מתגמשת ומתפשרת... ובכן, לא בנזיד עדשים,
אבל בגבינה צרפתית:-)

חווית ספארי נהדרת לכל המשפחה ברכבים פתוחים,
הרכבים אגב, במצב טוב מימי מלחמת העולם,
יעניקו לכם טיול הרפתקה.
זברות, ג'ירפות,תיאו ופלמינגו ורדרדים, בSafari West,
הילדים יהנו מהאקשיין,
המבוגרים מההדרכה המעניינת,
כולם יצאו מבסוטים מיום מאובק ואינטראקטיבי,
ולאלבום התמונות יתווספו עוד חוויות יפות.

מוזיאון הפסלים Di Rosa,
הוא חוויה צבעונית ומרתקת,
וגם טעימת יינות בנסיעה ברכבת,
 Napa Valley Wine Train
אבל בסוף היום,
מה שעושה לי את זה הכי,
בלי פינפונים ופלצנות מקומית,
פשוט לארוז סל פיקניק,
להשקיע בלחם טרי,
גבינות, פירות ויין איכותי ,
למצוא כר דשא רחב,
ו voilà ...!
סוד החיים, אמרתי כבר?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.