Thursday, February 16, 2012

קהילה




יש בחיים בניכר, ׳מתנות׳ לעולמי עד.
לצד, החסרונות והגעגוע,
הריחוק מהמשפחה והעדר ה׳שורשים׳.
אתה לומד איזה דבר וחצי דבר על אנשים.
על הצורך להיות ביחד,
להשתייך, להרגיש חלק
ולא, אני לא מדברת על ׳fit in',
אלא על תחושת ׳belonging' אמיתית.
אמריקה, לימדה אותי שיעור חשוב,
דווקא במקום הזר כל כך, בתרבות האחרת
ובשפה שאינה זורמת,
למדתי כישורי חיים, 
שייכות ונתינה,
התנדבות ועשיה. 
והם הולכים ביחד, יד ביד.




הקהילה היא המעגל, החברים, ההורים של חברי הילדים,
בית הספר, השכונה, החוגים,  הJCC וה ICC.
הקהילה היא בעצם home away of homeland.
לא הכל ורוד בעמק הירקרק,
מאחר ויש חפיפה בין המעגלים ואותם האנשים
משמשים בתפקידים שונים,
נוצרים לעיתים קונפליקטים ואי נעימויות
אבל זה בטל בשישים לעומת האיכויות של החברויות.



העזרה למי שנפל למשכב,
הארוחות החמות לאם צעירה, שזה עתה ילדה,
הcarpool לחוג ריקוד,
החגים המשותפים ומגוון האירועים,
ה...׳עזבי, אני אקח את הילדים',
התמיכה הרגשית בשעות מצוקה,
ההתנדבות בבית הספר,
בJCC, בתיאטרון המקומי,
טקס יום הזיכרון בניכר,
המשפט הקבוע של טלי כשאני בנסיעה, 
׳א׳ מוזמן עם הילדים לארוחת שבת׳,
(טלי, שהיא בעיני התגלמות ההתנדבות והנתינה,
הפוסט הזה מוקדש לך, אהובה)
הרצון לעזור, להקל על הקושי,
׳תשאירי להוריך את הטלפון, לשעת צרה׳, אנחנו כאן!׳,
׳הגיעה משפחה חדשה, תזמינו אותם לפיקניק הבא׳,
הגאווה, על פטנט ישראלי מקומי,
או חברה מדליקה ויחודית,
תחושת שותפות הגורל,
כל אלו הופכים אותנו לקהילה,
חמה ומוגבשת,
מכילה ונותנת.
לקהילה שלי כאן ושם,
לזאת הישראלית, לזאת האמריקאית,
או היהודית,
רציתי להגיד שאני ׳בבית׳, כשאתם בסביבה,
ועל כך אני אסירת תודה.



הבהרה, התמונות המלוות את הפוסט, נלקחו מארוחת נשים
מיוחדת וחגיגית, כל אחת נתבקשה להכין מנה פשוטה ומרשימה,
בתוך כרבע שעה, ריח מאפה נישא באויר, 
השולחן נערך, המימוזה נמזגה לכוסות,
עורבב הסלט והלחם נבצע,
מאמץ משותף שהוליד ארוחה חלומית ותחושת ביחד אמיתית,
כי אין,  אבל אין על קהילת נשים!
ולדעתי, טלי לא תכעס, אם אקדיש את הפוסט גם לכל הנשים בחיי;-)


2 comments:

  1. glad you're in my community...

    ReplyDelete
  2. הוי הקהילה, הקהילה. אני בהחלט מזדהה עם יתרונות הקהילה כפי שהצגת בבלוג האחרון שלך. לא מעריכים עד שלא מתנסים בכך. העם היהודי החזיק 2000 שנה בגולה בזכות הקהילה שתמכה בפרט הבודד. לא צריך להיות "שומר מצוות" על מנת לבקר בבית הכנסת.המקום שימש גם להתכנסות חברי הקהילה.ורק חבל שלא הצלחנו לשמר סולידריות זו בארץ ישראל.
    בכל מקרה, בבלוג שלך, אני יכול לדמיין וגם לראות ואף להריח ממש את מרקם החיים בקהילה הישראלית בניכר.
    המשיכו להחזיק את לפיד השלהבת הערכית והמוסרית, ואנו מצידנו, נמשיך לאהוב אתכם ולהתגאות בכם כי הרי אתם חלק אינטגראלי מעצמנו ומבשרנו.
    בשם אלה שיושבים בציון.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.