Thursday, June 16, 2016

שלישי, פעמיים כי טוב





דברים שאני אוהבת,
שבירת שגרה,
יום חול שמרגיש כמו שבת,
חוף ים וריח פריחה רענן, 
טבע פראי וסודי, 
כוס יין וארוחה אנינה,
באווירה משמחת לבב,
משפחה אהובה, 
חברי אמת יקרים,
צחוק מתגלגל, 
בני עשרה, 
בני עשרים, 
בני שלושים,
בני יותר, אבל צעירים, 
נ ע ו ר י ם.....!
מדורה וסמורס, 
שמפניה ועוגה, 
שיחה נינוחה, 
מוסיקה ושירה,
׳הנה מה טוב ומה נעים׳, 
גיטרה ושבת אחים יחדיו, 
סביב מדורה,
תפוחי אדמה מפוייחים,
תירסים קלויים,
סלט טרי, טרי,
אלו הדברים שמרוממים את ליבי. 




יש לי חברה, שקורצה מחומר מיוחד,
נוסף על כל מעלותיה הרבות,
היא מלכת הפינוקים וההפתעות.
׳סמני ביומן׳ היא מודיעה לי, 
חוגגים יומולדת לנער המקסים,
׳במקום, שאני יודעת שתאהבי.....׳
שלושה חודשים מראש הזמנה,
לאתר קמפינג/ פיקניק מרהיב ביופיו,
נחבא אל ההרים והגשרים,
סוד כמוס של קצינות חינוך בדימוס.
אני מיד מצדיעה,
חוסמת את יום שלישי ביומן לכל בני המשפחה, 
אורזת את סלסלת הפיקניק שלי, הידועה לטובה,
מעמיסה את האוטו בכל יקירי, 
ושמה פעמי צפונה אל העיר, אל גשר הזהב.
שם במסלול מכשולים, אנחנו מחפשים את המטמון,
ממש כמו בטיולי תנועה, 
עוקבים אחרי ההוראות המדוייקות,
מה שהופך את ההפתעה לעוד יותר מלהיבה,
חולפים על הגשר, יוצאים ביציאה, ימינה ושמאלה,
ושוב פניה קטנה לדרך עפר, עם שער לבן, 
סגור על בריח ומנעול.
אנחנו מקישים את הקוד הסודי, 
שמקבל רק מי שהקדים להזמין, 
שלושה חודשים מראש,
זוכרים, סוד כמוס ושמור לקצינות חינוך בדימוס, 
וממש כמו ב׳מערת עליבאבא וארבעים השודדים׳,
נפתח בפנינו נוף עוצר נשימה,
הגשר זוהר במרחק נגיעה, 
מפיץ אור לכל עבר,
תוחם במסגרת אדמדמה את קו הרקיע של העיר היפה,
על הגבעות מסביבנו, צמחיה ירוקה עבותה,
ראקונים ממתינים בחוסר סבלנות, 
שנסיים את הארוחה,
נדנדת עץ בנופים כחולים, ירוקים, 
מעל אדוות הגלים,
מזמינה עירסול נעים,
ומשפחת ברווזונים, יוצאת לסיור ערבית,
השמש עומדת לשקוע, 
והתאורה, עכשיו, יפה עוד יותר מתמיד.
ארוחה בטבע תמיד ערבה יותר לחיכי,
במיוחד זאת, שהיטיבה לבשל חברתי.
מסביב למדורה מאולתרת, אני מתחממת,
וחושבת לעצמי, שהסצינה הזאת,
נראה כאילו נלקחה מאיזה סרט.
והוא כמו קורא את מחשבותי, 
כשהוא שואל,
׳נו אמא, המקום הזה שווה בלוגינג....?׳
'בוודאי', אני משיבה,
'עוד השבוע, תכף ומיד', 
והחמוד הזה מיד עונה לי,
׳תמונות, עלי...!׳
רוצים לדעת איפה?
Kirby Cove
אין כזה עוד מקום!





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.