Thursday, June 4, 2015

מתכון ליום מושלם





כשהוא שולח לי הזמנה וירטואלית וחוסם לי יומיים ביומן,
אני מיד מתלהבת וגם שוב מתאהבת, 
תוך שניות אני כבר על תקן של מפיקה ומארגנת,
לא חולפת שעה, וכבר יש לי תוכנית מקסימה,
באותו יום וגם למחרת, 
אני מאושרת באדם!

מצרכים:
*יום או יומיים חופשיים לפי הצורך והמרגש
*תקציב דל, סביר או לשבור תוכנית חסכון (חיים רק פעם אחת, מה לא?)
*בן זוג אוהב, חברה טובה, אמא, סבתא, בן או בת
*תיק קטן, נעלי הליכה, בגד ים, משקפי שמש, סווצ׳ר חם, קרם הגנה וכובע כמובן.
*לב פתוח ונפש חפצה ללמוד, לחוות, להיות מאושר.
 

הוראות הכנה:
סעו ל Cavallo Point
במה שהיה עד לא ממש מזמן, בסיס ארטילריה פעיל, ששמר על קו החוף בין השנים 1907-1950, נמצא היום מלון בוטיק מקסים! (אגב, לא בטוחה שממליצה על לינה שם לקול צפירות האוניות שמפירות את השלווה והשינה..) 
אבל ללא שום ספק, Cavallo Point  מציע לאורחיו נוף עוצר נשימה שמרחיב דעתו של אדם. מראות האוקיינוס הכחול, העננים הנחים על גשר הזהב והמבנים המקסימים הלבנים עם הגגות אדומים (עכשיו אני כבר יודעת שיש לסגנון הארכטקטוני הזה אפילו שם, Colonial Revival architectural style) הם באמת התפאורה הכי יפה מצפון לעיר. 
פתחו את היום בבראנץ׳ מפנק במסעדת Murray Circle Restaurant, בקשו לשבת בחוץ על המרפסת ותהנו מחוויה קולינרית משובחת, קליפורניה במיטבה.
סלט טרי, עשה זאת בעצמך, עלי חסה רעננים, עוף בבוטנים ובבצל ירוק קצוץ וריחני, אבוקדו פרוס מנוקד בפלפל ומלח גס, ולשוני מתאווה גם לטעום מהצלחת שלו, שם על מצע ירקרק נחה טונה צרובה קל. ואם תוסיפו יין בצהריים, בכלל תרגישו קלילות ואוירת חג.
עכשיו פסעו בעצלתיים לספא המתוק, מפנק בהחלט אך לא מפונפן (במהלך השבוע 20% הנחה כמעט לכל הטיפולים ומחירים יחסית לאזורינו, סבירים...;-) על מיטת מחוממת במידה, יעסו היטב את גופכם, עד שתשקעו בנים לא נים, במצב שבין עירות לשינה, בממש מנוחה.
מכאן, לכו להתחרדן בבריכה הקטנטנה והנעימה, והכי חשוב, תביאו איתכם איזה ספר או מגזין מזמין, ג׳קוזי, מקלחת נמרצת, והתחדשתם לקראת בילוי בין ערביים מתוק. 
מרחק פסיעות ואתם בבר המקומי, מציצים בתערוכת צילומים מקסימים, ואפשר ואף רצוי להתענג על עוגה וכוס קפה או יין וצלחת גבינות. סרט, טיול שקיעה בסוסליטו או בטיברון השכנה, והמשך בוא יבוא למחרת.



בוקר טוב!
(אם לנתם כאן, אזי לא ממש ישנתם ונחמד להשכים קום ולהצטרף לסדנת היוגה היומית המוצעת לאורחים, ובסופי שבוע, טיול הסטורי מודרך יוצא ממש מהקבלה.)
נעלו נעלי הליכה, ולפני הכל, צאו אל המרחבים האינסופיים שמציע המקום.
צעדו במרץ ובחיוך רחב ולכו בנחישות לכיוון גשר הזהב. הוא יתגלה לכם במלוא הדרו, פעם משם ופעם מפה, בכל רגע מזוית חדשה ומפתיעה, ישחק נפלא עם תנאי האור והשעה, תלכו קצת לעברו, קצת מצידו, קצת מאחוריו, מתחתיו וכמובן מעליו, ורק אז תיראו באמת איך, ׳דברים שרואים משם....לא רואים מכאן....׳
מיד עם סיום ההליכה, חזרו לארוחת בוקר נפלאה בדיוק באותה המסעדה, Murray Circle Restaurant, שוב תשבו בחוץ, והפעם תזמינו משהו חדש. מיץ תפוזים סחוט טבעי, סלמון על טוסט פריך, דייסת בוקר, חביתת ירק או פנקייק ריחני. 
עדיין בוקר, השמש פיזרה את העננים, יום חדש מפציע בעיר. פתחו את האתר של http://www.sfcityguides.org/  ובחרו מבין מגוון הסיורים המוצעים, סיור שקרוב אל לבכם. אני אהבתי במיוחד את Pacific Heights השכונה. סיור שהוא חוויה ארכיטקטונית משובבת של בני מידות ואחוזות, במגוון סגנונות, וילה פאלצו איטלקית, בניה ויקטוריאנית, הצריחים הייחודים לקוויין אן, לצד קוטג׳ קטן מקושט בפרחי גן, ניאו קלאסיקה, Beaux-Arts, ואפילו מודרניזם וקוביזם מובהק. מקרן כל רחוב, כחול של ים, סירות ופיסות מגשר הזהב, הסטוריה מרתקת, רכילות מעניינת, הבתים של דניאל סטיל, ובית הספר של כל ילדי המי ומי... כאן צילמו את גברת דאוטפייר, ושם סרט אחר. שעתיים של הנאה צרופה, חינם אין כסף, רק עשו טובה, תמכו במפעל והשאירו תרומה.


ממש לפני הסוף, מומלץ בחום לטעום ולהסניף עוד קצת עיר. רדו עד ל Fillmore , הרחוב השכן, שוטטו בחנויות הנפלאות, וכן, בוודאי, עצרו שוב לאכול ב La Boulange, (הסניף על Pine, בהחלט יותר מפתה!) , וכדי לנצור את הטעם והריח, רכשו קרואסונים נימוחים באגט ארוך ופריך וכמובן עוגיות מקרונס׳ בשקיות מרשרשות.


עכשיו עם יד על הלב,
תודו שאין מושלם מזה,
נכון שאין? 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.