Thursday, March 10, 2016

נשיקה צרפתית



מעשה שהיה כך בדיוק היה,
חודשיים בדיוק אני ממתינה לתור בקונסוליה הצרפתית, 
לחדש פספורטים. 
אני דואגת להכין מבעוד מועד כל המסמכים הנלווים, 
למלא את הטפסים, להצטלם, לצלם את הילדים.
הגיע היום, הבוקר מפציע,
אני מעירה את החבורה בבוקר טוב,
קרואסון ושאנסון צרפתי, 
לובשת מעיל טראנץ׳ בכחול רויאל,
נועלת פלאטי אדומות, צעיף מפוספס קשור ברישול וסטייל,
מזליפה בנונשלנט, eau de parfum, של Chanel, אלא מה? 
משכימה את הבנות, בשתי נשיקות, 
להן כבר הכנתי ערב מראש, חליפות תואמות, très chic! 
לא׳ אני מארגנת לוק קז׳ואל, לא מחייב אבל מתוחכם,
אני מכריחה אותו לנעול את המוקסין, שהוא מתעב,
שיגיד תודה, שוויתרתי על הבארט,
רק עם הבכור אין לי עניינים, 
הוא לבד מתארגן על סוודר תואם וחולצת כפתורים.
׳יאללה חברים׳, אני מכריזה בעברית קולנית, 
׳חייבים לצאת עכשיו, אנחנו ממהרים.....׳
והילדים שלי מזדחלים לאיטם, 
בקצב איטי, במוד של צב,
ששמור במיוחד לימים, בהם אמא לחוצה.
וא׳ כמובן משתף פעולה, (לא איתי, איתם...!)
כן, אנחנו שוב מאחרים, מה חדש?
אני נכנסת לאוטו, ודוהרת לעיר, 
ובעיר, כמו בכל עיר,
יש פקקים ואין חניה,
והנה אני נלחצת ומרגישה איך הוריד האליג׳ראי 
(שכבר למדתם עליו בשבוע שעבר, 
אגב, זה בדיוק אותו וריד שהעניק לי את אזרחות צרפת;-),
ובכן, הוריד מתחיל לפמפם,
אני מתקשה למצוא חנייה, 
בסוף חונה בקצה השני של העולם,
ומתחילה לצעוד,
עצבנית וכעוסה. 
אני יורה פקודות כמו קצינה מרירה,
מרימה את הקול כמו מפקדת קשוחה,
ותוך שנייה מצטיינת באופן מופתי,
להקים נגדי קואליציה משפחתית.
כך אנחנו מתנהלים במפלס עולה עצבים, 
שניה לפני שסוגרים שם את הדלתות והשערים,
בנס, אני מצליחה להשתחל פנימה,
אחרי שברור לכל, שכבר מזמן איבדתי את התור.
אני עוטה על פני מסיכה תרבותית,
ומאמצת את מיטב המבטא ואת כל כישורי המשחק הדלים, לטובת המשפט הבא,
Bonjour Madam, 
? Comment allez -vous aujourd'hui
לסיום, אני נפרדת לשלום בחיוך ובאדיבות,
לא לפני שאני מודה במתק שפתיים וחיוך מזויף,
! Merci beaucoup
ובעודי עושה כן, אני יודעת בודאות,
שהורדתי להם 'להנחתה', והקטע הזה,
שבו הפכתי מ'שרוליקית' מצויה לצרפתיה גאה,
נכנס הרגע לפנתיאון הבדיחות של המשפחה,
לחיקויים די מדוייקים, אתם יודעים למי פונים:-)





קולינריה


כדי לפייס אותם ביציאה,
וגם כדי לעצור את מבול הבדיחות,
אני מציעה בקלילות,
   מה בא לכם? 
                         Café de la Presse?
                                     או
                               Café Claude?
          'שתיהן במרחק הליכה', אני מכריזה בגאווה.
              על צלחת מולים שוחים ברוטב פיקנטי,
                        בגט, חמאה וכוס יין אנין,
                        כולם  כבר די מבסוטים,
                    חברים, לפניכם, הרשימה שלי,
                     לסצינה צרפתית נפלאה בעמק
                          ובסן פרנסיסקו  השכנה.



Zuni Café 
האמת, אני לא נמנית על אלו שמזמינים עוף במסעדה, אבל העוף כאן, שומן בפינוק ואהבה, מה שמוציא אותו עסיסי במיוחד, לידו תפוחי אדמה נימוחים, וכמה פשוט, ככה טעים.

Chapeau
Filet Mignon ולקינוח Creme Brulee
רק כאן!

Cocotte
קטנה וחיננית בנוב היל,
מציעה תפריט טעים במחירים בהחלט סבירים.

Café de la Presse
המקום הכי צרפתי על אמת,
להתעדכן בעיתונים ומגזינים,
להזמין מנת קוסקוס וטג'ין,
בשר כבש איכותי וכוס יין.

Chez Maman
זה המקום ל Croque Monsieur או Croque Madame
או לנקניקיות מרגז הכי טובות בשכונה,
אבא, זה בשבילך!


Café Claude
זה המקום ל Moules-Frites
המהדרים ישתו ליד בירה,
אני אבחר בכוס יין מקומי.


Chez TJ
ובכן, אי אפשר בלי משהו מקומי,
המסעדה הכי מפונפנת בעמק,
והמחירים, מצדיקים לפחות הצעת נישואין.
פעם אחת עם הרבה טקס בישבן,
ומיציתי את החוויה.

Mayfield
עוד אחת מתחת לאף, קלאסית,
למה שקורה כשקליפורניה
פוגשת בצרפת? 
ארוחה חגיגה, ועלי חביב במיוחד, הסלט!





קפה ו éclair 



יש לה ל Cécile את כל מה שנדרש, לעבור את המבחן,
סטייל ואנינות, מכונית קוקטית כחולה,
איש חם ומצחיק, וחיבה לבתי קפה ולשיק.
     ובכן חברים, כל אחת, צריכה, שתהיה לה Cécile , 
אנחנו נפגשות בשוק האיכרים המקומי, בראשית האביב, 
אני בחולצת פסים אוחזת בסלסלת קש ענקית, 
משם, אנחנו מתקדמות למפגש בוקר קליל,
אני מזמינה אותה לקפה שלי השכונתי,
והיא בתמורה, עושה לי הכרה עם הקפה החדש שלה ב Menlo Park.


Voyageur Du Temps

הקפה השכונתי שלי,
השירות מסורבל ואיטי, המאפים נימוחים,
הלחמים נפלאים (במיוחד ההוא עם התאנים),
ואין תחליף, לברכת שלום חמה ואישית!


Mademoiselle Colette
הקפה של Cécile
עיצוב חם של ישן וחדש, חלון ראווה מתוק,
שחבל על הזמן, חצר חיננית וניחוח פריזאי.

Chantal Guillon Macarons & Tea
המקרונס' הכי טובים בעמק!
מסודרים בצבעים חינניים,
אחלה גודיס' להביא!

 Douce France Café
הקפה שהיה למוסד,
מזדקן בחן,
סלט וקיש לצהריים,
 או קפה ומאפה לקינוח.

Mayfield Bakery
קפה ומאפה בשולחן ביסטרו קטן,
לחם לקחת הבייתה או חלה לשבת.


Fleur De Cocoa
זכרתי לו חסד נעורים,
על היותו הקפה הצרפתי בטרם היו אחרים.


b. Patisserie 

'שרוני, מצאתי את ה מקום לחגוג לך יומולדת....',
יודעת דלית את נפש הפרנקופילית,
היא אומרת ואני מתלהבת,
כן, צריך להרחיק עד העיר,
שווה כל ביס!

Tartine Bakery & Cafe
ואי אפשר שלא להכניס את טרטין לרשימה,
הלחמים, הטארטינים, הספרים,
והמוסד!


Crêperie Saint - Germain 
אני פוגשת את זי לפני אי אילו שנים,
ומזמינה אותה להביא אל ביתי את ניחוחות הקרפים הצרפתיים.
מזנון מרהיב של קרפים מתוקים ומלוחים,
פירות, ירקות, ממרחים, מטבלים וריבות.
מאז, הריח נישא באויר,
הההמלצה עוברת מפה לאוזן,
וזי מככבת בבר מצוות ומסיבות למכביר.

ועוד המלצה נפלאה,
אם זי עסוקה,
Crêpe Madam 
בדיוק לאותו הדבר.

Enchanté Boutique Hotel
אם יש יותר פרנקופילית ממני באיזורנו,
הרי היא בעלת המלון הקטן,
השמועות אומרות, שהתירוץ לבניה,
הוא בית לאוסף הנפלא,
הכל יבוא מפריז,
הכל בטוב טעם ושיק.
המקום ליין וגבינות של שעת שקיעה, 
אה ואם אתם כבר כאן,
בקשו סיור מודרך! 






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.