Thursday, July 9, 2020

ניצוצות קורונה




כמעט חמישה חודשי בידוד,
ואנישומרת נגיעה.
מקפידה על קלה כבחמורה,
ובטחחובשת בציבור
כיסוי פנים, AKA ׳מסיכה׳
מעבירה ׳הכשר׳ על כל משלוח וכל חבילה.
׳קורונה למהדרין׳קוראים אותי במשפחה.
בקיצורחבריםמודה ומתוודה,
הפכתי אורתודוכסית לשמו או לשמה.
בשחריתבמנחה וגם בערבית,
אני נושאת תפילה חרישיתליושב במרומים.
משתחווה אפיים ובתחנונים,
מבקשת את הקדוש ברוך הוא,
שישיבנו לחיים הקודמים.
״הי ׳בונה עולם״אני אומרת לו,
"מה נהיה? אתה ממש הורס אותו.
ומי היה מאמיןובאילו כלים...?
וירוס משוקץ ורסס טיפתי..."


ולאאל תבינו אותי לא נכון,
גם אני ברכתי בהתחלה,
׳שהכל נהיה בדברו...׳
ואמרתי ׳נעשה ונשמע׳,
והיו לי תובנות,
(כמו לכל העולם וגיסתו),
על מינימליזם וצניעות,
על זוגיות ומשפחתיות,
על הטבע ואמא אדמה,
וכןבטחעל הוקרת הטוב,
ועל קדושת הכאן ועכשיו
אבל בימים האחרונים,
במקום פילוסופיה ופוליטיקה,
עברתי לפרקטיקה,
איך אני צולחת את הימים? ואת הלילות…? 
כמו כולםדרך המסך והזום.
אז אחרי שהשלמתי איתה,
עם האורחת הלא קרואה,
ואחרי שהדחקתי את כל הרעה.
מצרפת לכם ניצוצות של קורונה,
פנינות לתקופה כפויה ושקטה.
כמעט את הכל, 
אפשר מהספה או המיטה,
ורק בריאות, אמרנו כבר?






הסרט על מאיר
טובזה לא סודשאת מאיר אריאל
קיבלתי כנדוניה דווקא מהצד שלו.
ולאזאת לא הייתה אהבה ממבט ראשון.
אבל מאיר כמו מאיר,
ש׳נולד כשהוא מת׳,
(כמו שתירצה אומרת),
השתלט לי די מהר על הלב.
לא היה מופע לזיכרושהחמצתי,
ולא היה סרטהרצאהספרשפיספסתי.
והוא נוכח נעדר בביתי
כן ממש כךבין הציורים לתקליטים.
הפך מאיר לבן משפחתי.
הצנחן המזמר היה לנביא בעירי,
בין ׳ירושלים של ברזל׳
ל׳מדרש יונתי׳ וב׳נרקומן ציבור׳ 
(לא יאמן כמה שזה אמיתי...),
׳בסוף כל משפט בעיברית,
יושב ערבי עם נרגילה....׳,
ו'מודה אני׳ לפניך מאיר,
על כל הטוב והחסד
שהבאת לעולמי.

בקיצור,
חבל על המילים,
כנסוכנסו לדוקו אביב, שיר כאב 
לצפות בפיצוח האניגמה הקרואה׳מאיר אריאל׳.
דוקו מעולה של אליאב לילטי ואריק ברנשטיין,
חף מצהבהבות וקלישאתיות ועשוי היטב.
ולמי שמתענייןבשבת בוקר שלנוערב בישראל
webinar העיתונאי יונתן גת בעקבות הסרט עם יוצרי הסרט וקוטנר על אריאל
תבואו יהיה מעניין




הבלוג של שלי
ב'בלגוספירה', קוראים לה המלבישה.
על שלי גרוס כבר כתבתי בעבר,
וסיפרתי שבחיה בפניה, פעם אחת,
ועוד הרבהמאחורי גבה.
מ׳החיים ומה שלבשתי׳,
ועד ׳החיים קצרים מידיאל תקני את הנעליים׳,
ובכןלא קניתי (הפעם:-)
שלי גרוס, עושה לי בימים כאלה, הרבה טוב.
מעט מילים, וגם הן, די מדוייקות.
אנינות, אסתטיקה ויופי של תמונות.
משב רוח רענן, שכל כולו השראה, 
ופס קול איכותי, שנותן תחושת 'עולם'.
חיוך מובטח לאורך כל הביקור בבלוג המושקע.






המפגש של טל וענבל
את השבועיים האחרונים של חודש יוני,
ביליתי עם ענת בdesign week SF 
רגעלפני שאתם פותחים עלי עין רעה,
זה היה בזוםנואלא מה...?
וכןזה נגמרלדאבוני כי רב,
אבל אז,
טל (גולדשטייןהזמינה את ענבל (טור שלום),
מדריכת סיורי בוטיקצלמת מוכשרת,
שהראתה לנו את אמסטרדם מזוית קצת אחרת. 
מפגש מעניין על הקשר שבין היסטוריהתרבות
ותרבות צריכה לעיצוב מדויק.
הצצה לבתים מבפנים
מהמאה השבע עשרה ועד זאת הנוכחית
ובכןממליצה לעקוב אחרי השתיים,
כי איכשהו בתוך כל העצירה הכפויה,
נראה ששתי אלו ימשיכו לייצר לנו חוויות ללא הפסקה.




העיצוב של קיט  
בעיצוב של Kit Kemp נתקלתי לפני כעשור
 בCrosby Street Hotel בניו יורק.
שנים היה זה המלון שלי בתפוח הגדול,
שנים ארוכותעד שמשהוא שם נסחף עם המחירים,
ומאזיש לי את כל הספרים.…:-)
בינתיים נפתח עוד מלון בצפון העיר בעיצובה
The Whitby Hôtel, גם הוא שווה הצצה.
Kemp היא מעצבת מרשימה
אספניתיוצרת ובעלת רשת מלונות בוטיק Firmadale,
בלונדון ובניו יורק.
ואם היא נראית לכם מוכרת מאיפשהו,
הרי זה תודות לשיתוף הפעולה שלה עם Anthropologie,
ולעוד חיבורים משובחיםבתחום האספנות והטקסטיל.
עיצוב אקלקטישעובד על כל החושים, 
קריצה הומוריסטית והרבה שמחת חיים.
כלביםדגיםטלפוניםצדפות, פרחים ופרפרים, מככבים אצלה בהרמוניה מרשימה ואפילו, 
המלכה אליזבת בכבודה ובעצמה.
ואולי מה שהכי מדליק בעיצובים
הוא הסיפור הייחודי לכל חלל, 
ועדיין, הם כולם מדברים את אותה השפה.
כל התמונות כאן, שלה! מלכה!




הספר של בב 
אם טובה דיה/ בב תומאס
שרית ואני הסכמנו בשיחה ארוכה
שהספר הזה הוא בבחינת הכלאה משובחת בין,
ה׳מטופלת השקטה׳/אלכס מיכאלידס 
ל׳אולי כדאי לך לדבר עם משהוא׳לורי גוטליב
שניהם אגבמומלציםושלושתםמתורגמים מאנגלית.
(עדיף לדעתי בשפת המקור וזמין גם בaudible)
האבחנה של של שרית מדוייקת למדי.
מותחן פסכולוגישבוחן את גבולות הטיפול,
ובין לבין הוא בעצם סוג של מסע באמהות.
של הגיבורה ושל הקוראים במן מראה הפוכה,
וכל הזמן השאלה
שאינה מרפה׳מה אני הייתי עושה…?׳,
התיאוריה של ווינקוט מלווה
בסאבטקסט את כל הספר,
והוא נקרא בנשימה אחת
והיא נעתקת בכל פעם מחדש.
הספר יצא בהוצאת תמיר
הוצאת ספרים קטנה ואיכותית,
שבוחרת בקפידה ספרים אחדאחד.
ואחר כך עוד יזמה דורית מפגש זום
מרגש עם בב הסופרת,
חוויה





המלון של קלי
 The Proper Hotel
בעיצוב של Kelly Wearstler, 
המלון הנפלא הזהשנפתח לפני קצת יותר משנתיים
הוא חגיגה אמיתית לעיניים.
אמנות וצבע, lifestyle של העולם הגדול
בבנין אייקוני לשימור מהמאה שעברה.
עקבתי אחרי העבודות בעניין רב,
וחנכנו אותו עם חברים כשנפתח בארוחה דשנה.
הסיבה היחידה שהוא זכה להכנס אל זאת הרשימה,
הוא ה rooftop המושלם לימי קורונה.
באויר הפתוחסביב אח מבערת,
בנוף מרהיב עירוני ואנושי
וכמה יפים ויפות, 
ממש כמו סצינה מהסרטים,
בניגוד מושלם ומתנכר,
לדרי הרחוב הסואן.
וכמו באירוניה לשמה,  
כך הוא מפורסם:

staying fresh and focused, energized and inspired—all whilst bouncing between London and Hollywood and Austin and San Francisco and Portland and back again

אחמי יתנני היום…!







בחרתי
 לקשט בעיצובים של Kemp 

את הפוסט של היום,
כי אין כמו מנת צבעוניות ואופטימיות,
להדליק בי ניצוצות של תקווה ואור,
בשגרה ובכלל,
ובימי קורונה,
על אחת כמה וכמה.




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.