Thursday, May 19, 2016

Palm Springs שישי זוגי ב





כשההזמנה לחתונה נוחתת אצלי בדואר,
ברור לי שזה אירוע שלא שמחמיצים,
חתונה הודית / יהודית/ אמריקאית,
צעירים, אלכוהול וריקודים,
במקום, שטרם הזדמן לי לבקרו,
אין מצב שאני אומרת לא.....!
וא׳ כמו א׳ מתחיל לרטון,
הוא ממש לא בעניין של Palm Springs,
מה שהוא מגדיר ׳עיירת גימלאים הזויה באמצע המדבר,
משהו שבין אילת, באר שבע, וגאס ושדרות נטולת קאסמים,
׳חוצמזה נסענו עד סוף העולם, להשתמט מחתונות ואירועים,
תפסיקי לייצר לנו עוד ועוד חברים.....׳

אני מחייכת וחושבת לעצמי,
שככה זה כשאתה נולד בלי הגן המשפחתי,
אבל איזה מזל שזה דבר נרכש,
ובקול רם אני אומרת, ׳מי שואל אותך בכלל...:-)׳
והוא מיד משיב משועשע,  ׳נכון, וטוב שכך....׳,
תוך יממה יש לי תוכנית מלאה, איפה נתאכסן, מה נעשה,
מה נאכל והיכן נשתה.
חברים, לפניכם 36 שעות בPalm Springs,
על פי שרון.




נתחיל בזה, שא׳ צדק, אבל רק בחלק הראשון של דבריו, PS היא עיירה שכוחת אל, בנוף מדברי ומזג אויר הפכפכי, יש שם איזה מיקס מוזר של אנשים, בני הגיל השלישי, צעירים, הוללים, חובבי טבע ונוודים, קצת ׳מתודלקים׳, בנות משתובבות בלבוש מינימליסטי, שיכורים, נרקומנים והומלסים, לצד צפרים ומיטבי לכת. 
הרחוב הראשי כולל הרבה חנויות יד שניה, וינאג׳ ועתיקות, תחנה לבדיקת איידס על המקום ובלי תורים, ועוד חנות נשק, מבטיחה יופי של דילים ומבצעים, בתי קפה זרוקים, מועדוני קריוקי וג׳ז, בארים אפלוליים, והרבה בתי מלון (שפעם היו מוטלים זולים), ובתקציב פעוט, צבע, אביזרים וכמובן דמיון עשיר, הם הפכו במטה של קסם, ל׳מלונות בוטיק...׳, אני אגב, לא מתבלבלת ועדיין רואה בעיני את motel six,
מה שמוסיף לעניין ארומה של fake ונעורים,
עכשיו דמיינו אילו קולות עולים מן החדרים,
חדרי ה׳בוטיק׳ כמובן...! 

הטעות הגדולה של א׳, הייתה החתונה.
משתה בין יומיים, שכולל rehersal dinner, 
עם נאומים משעשעים ומבדחים, קעקועי חינה, 
קריוקי ומסיבה הודית הכי טובה בעיר.
זאת ועוד, חברים טובים מתקבצים ליומיים מקסימים, נטולי דאגות וילדים, כך שכל החוויה מגיעה אלינו בחברה נהדרת.
למחרת, בטקס, אני מרגישה שאני פוסעת בתוך סרט, שורות, שורות של כסאות בהירים בנוף המדבר, והאורחות, מצד הכלה, לבושות כמיטב המסורת, בשמלות סארי מרהיבות, במגוון צבעים ובדי משי אווריריים, טורקיז, אדום, כתום וכחול רויאל, ורוד, סגול, והמון כסף וזהב, כשהכלה צועדת בשימלה מסורתית, אדומה, שרקמה מוזהבת מעטרת אותה, היא נראית לי כמו הנסיכה הקסומה, ואני בדמיוני מיד מלבישה אותה על פיל ענק, וככה היא והעלם החמוד שלצידה צועדים לחופה. 
הקהל מריע להם בהתלהבות גדולה, והטקס, אח..... מיזוג גלויות, חגיגה אחת נפלאה, זרי פרחים על צוואריהם, אורז, וקשר משפחתי חדש, שנרקם מתחת לחופה,והוא על פי ההודים, מעכשיו ולעולם. 
המון, המון צבע, רגש ושימחה, הם מאכילים אחד את השני בדברי מתיקה, נדרים והבטחות, שבע ברכות הודיות כמובן, פעם החתן מוביל ופעם הכלה. ברקע, מוסיקה הודית על סיטאר, הנקודה האדומה והאנרגיות, אין כזה דבר.
ואולי מה שאהבתי יותר מכל, את היחס לאישה, היא המלכה, היא המובילה, ועכשיו קצת תורו להסתובב סביבה.
טקס יהודי אלטרנטיבי לסיכום, יין וקידוש, שבע ברכות והקפות, ׳קול ששון וקול שמחה, קול חתן וקול כלה....׳,שבירת כוס, וקולולולולולולו... שהזוג הנשוי, בהחלט נשוי,הבה נצאה בריקודים, תופים ומחולות. יפים ויפות בשמלות קטנות וסקסיות מלמדים אותנו לרקוד בהתפרצות שמחה וריגוש, רחבת הריקודים מתמלאת בשניות, בפלאשמוב מדהים בסגנון ׳בוליוודי למהדרין.....׳
עכשיו אני כבר לא יכולה להתיק מהן את העיניים, מזאת בשימלה האדומה, אקזוטית ויפה, יפה, ומהצעירה החיננית, שכובשת בלבן את רחבת הריקודים, והברונטית בשימלת שיפון בצבע גוף, והאח של הכלה, שמקפץ בהתלהבות, והאח של החתן, חמוד, חמוד. וא׳ כבר ממש לא מתלונן, לא הוא ולא כל החברים, שבוחנים בעיון רב, את כל האורחות היפות, כולן, כולן, מבלי לפספס אף אחת, לאף אחד מחברי הבאים בימים, אין בעיות ראייה.....ובטח שנלך ל׳אפטר פארטי', הרי בעיני רוחי, אני בת גילם. 

אז החתונה, הייתה בהחלט סיבה למסיבה,
וחוצמזה, היו לנו אי אילו שעות ללכת שבי במדבר,ואני כהרגלי ניסיתי לטרוף את העולם בסופ׳ש אחד ועדיין הרגשתי,
שנשארתי עם חצי תאוותי בידי, 
ויש לי כבר תוכניות לפעם הבאה.




לינה
אנחנו מתמקמים בAvalon Hotel, שכאמור מגדיר את עצמו ׳מלון בוטיק קטן בלב המדבר׳,
אבל בעצם הוא קומפלקס מיושן שעבר מתיחת פנים חיננית, נחשו באילו צבעים;-? 
במיקס הבוטיקי, שכולל צהוב, אפור ושחור בתוספת שנדלירים מקסימים,
ברכות חמד, ספא מתוק, ומסעדה נפלאה לבראנץ׳ של שבת. 
אבל אל תתבלבלו, ממש לא בוטיק;-)

אופניים
אחרי דיליי ובזבוז של כמעט יום בשדה התעופה, אין נלהבת ממני לשעוט על האופניים הלבנות, שמוצעות לאורחי המלון. עוד לפני שבדקתי את החדר, ואם יש אחד יותר טוב..אני כבר מדוושת במרץ, בשישי של אחר הצהריים, בכבישי העיירה המנומנמת בלב המדבר, אני לומדת שיש גם עגלת/ אופניים מדוושת עם אלכוהול למתקדמים, 
(ממש כמו בברנינגמן, החברה נראים מבסוטים!) ועוצרת לראות בית מלאכה קטנטן של אוסף וינטאג׳י מקסים(Dazzels), רוכבים בשבילי אופניים לצד התעלה, עד לבר עליז וחשוך, במלון צבעוני וקטן.

שתיה 
ובכן, בר מקסים וראסטי, El Jefe, Saguaro Hotel ביום שישי אחה׳צ, כל הכיף הוא פשוט להתבונן, People Watching, אני קוראת לספורט, שאני מיטיבה לעשות, ובשביל האליבי, הוא מזמין לשנינו משהו לאכול ולשתות.

אוכל
בראנץ׳ ב Chi Chi מסעדת המלון, מומלצת גם סתם ליום חול. טוסט אבוקדו וביצת עין, גרנולה, פירות יער ויוגורט יווני, מימוזה ומיץ אשכוליות סחוט טרי.

טבע
אין מה לעשות, אני מכורה למדבר....! ובכלל, טרם מצאתי תחליף לסיני, לשילוב המנצח של מדבר וים.
(בין המוצאים, תוגרל חושה מתנה, בין המוצאים יעד שכזה, בן טיסה ישירה, תוגרל חושה בתוספת דג בגריל א-לה-סיני סטייל!)
אנחנו מבלים חצי יום נפלא בJoshua Tree National Park, מתלהבים עד אינסוף מתצורות הנוף, מסלעי הענק, שנראה כאילו פוסלו ביד אמן, מהג׳ונגל של הקקטוסים, שיש בו מרחב, מהפריחה הצהבהבה (lost horse mine), שמוסיפה רובד רענן ואביבי ליובש המדברי. תיאורת היום היא יוצאת מן הכלל, והמראה יש לו עומק, והוד והדר, עננים לבנים בשמיים תכולים, נוגעים בהרים, הקקטוסים (עצי יהושוע), הגולגולת (Skull Rock) וסלעי הענק(jumbo rock), שמטפסים עליהם בחדווה וברינה, ויש גם את הקשת העצומה(Arch Rock), ואת הסלעים המנצנצים במכרות הזהב (lost horse mine). יש לו למדבר עוצמה וקסם, ופשטות ויופי, ואני כל כך שמחה שאני כאן....!

שופינג
האמת, יכולתי לחגוג כאן ולדוג עתיקות, אבל הזמן קצר והאפשרויות רבות, אז עצירה אחת סימלית, בדרך מהמדבר,  ואני מעלה בחכתי כמה וכמה לוחיות רישוי צבעוניות ומדליקות, על אף שעוד לא ברור לי מה יעודם, הן נכנסות לטיולי הקטן.


לא הספקתי אבל היו לי ברשימה....! 

לישון-
The Parker Hotel, עיצוב של האחד והיחיד, Jonathan Adler

לאכול-
Workshop Kitchen +Bar
Cheeky's
 Norma's 
Birba

לשתות-
koffi

לטייל-
Palm Springs Aeriel Tramway
Salvation Mountain 
Moorthen Botanical Garden

לקנות-
The Fine Art of Design

להתפנק-
Estrella Spa

להתחתן-
Colony 29





מזמינה עוד חתונה, 
היעד, כלל לא משנה,
הקירבה המשפחתית,
לא הכרחית,
האנשים, ממש כן! 
שיהיו חפצי חיים, אוהבי בילויים, ואם אפשר, גם צעירים ויפים....!
רק בשמחות, אמרנו כבר?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.