Sunday, April 17, 2016

Less is more

או 
איך למדתי לארוז?




סיפור
בפעם הראשונה, שיצאתי את גבולות הארץ, 
(ולא, סיני לא נחשבת),
מלאו לי שמונה עשרה, 
מצאתי את עצמי בטרמינל הישן של נמל התעופה,
נוסעת צעירה ובודדה, לכמה שבועות,
לאן? תשלימו לבד, כמובן, לעיר האורות.
ארוזה כמו למלחמה, שתי מזוודות ענק,
׳שיהיה לי הכל...׳
כי מי יודע מה יהיה מזג האויר, חם או קר?
ואם יחליטו מארחי לקחת אותי לסוף שבוע בכפר? 
מה לובשים ביום, מה בערב, מה למוזיאון ומה למסעדה?
ובכלל, מה לובשים שם הפריזאים,
הדודות המבקרות, אחת לכמה חודשים מהבירה האופנתית, הביאו איתן ניחוח חו"ל,
נראה היה כאילו יצאו ממגזין 'בורדה' או 'לאישה'.
ואני, באותם הימים, הייתי ילדת פרחים זרוקה,
ג'ינס וטישירט מהוהה, חצאית הודית לבנה ארוכה, חולצה קטנה ונעלי בובה, גופיות סטן, שנרכשו בחנות מיוחדת בשוק הפישפשים, קפקפי עץ נוקשים על מדרכות, מוקסינים מזמש בימי החורף, ורוב הזמן מהאביב ועד שלהי הקיץ, כפות רגליים יחפות.
אז מה לעזאזל אורזים כשנוסעים מעבר לים?
לעיר גדולה וחגיגית, נוצצת ואירופאית....?
כבר אז למדתי על בשרי, כמה חשוב להשקיע באריזה איכותית, וכמה שונים הם חייו של 'עכבר הכפר' מזה של עכבר 'העיר'. 

מאז, עברו אי אילו שנים,
גמעתי מרחקים,
למדתי להסתדר כשאבדה לי המזוודה,
כשהיעד השתנה במפתיע,
או כשמזג האויר הפריע.
פיתחתי תחכום אריזה,
עם כל האביזרים, 
וכל ה׳חוסכי מקום וזמן....׳

חברים קבלו נא את שיטת ש׳ לאריזה, 
עד שבוע ימים בטרולי אחד.
שלושה טיפים בפוסט אחד,
1. שיטת נאווה
2. Mix & Match
3. שאלות ותשובות לענייני אריזות

שיטת נאווה לאריזה 
הטיפ הראשון, מוקדש לנאווה האהובה,
היא בוודאי מחייכת
מהעולם הבא.
'שרוני, את מכירה את המעטפות של Eagles Creek?', היא לוחשת על אוזני לפני למעלה מעשור. 
אין לי מושג על מה היא מדברת, אבל אם נאווה אומרת, אני מצייתת.
אני בודקת ומגלה להפתעתי כי רבה, שיטת אריזה מתוחכמת למדי, שכוללת מעטפות ופאוצ'ים במגוון גדלים וצבעים. המחיר, היה אז יקר להחריד, אבל נאווה שיכנעה אותי, שמדובר בהשקעה משתלמת וחד פעמית כמו מזוודה טובה או תיק גב.
(כהרגלה, גם בחשובות וגם בזוטות,היא צדקה!)
היום, יש כבר המון חיקויים מוצלחים, כמעט בכל חנות ובכל מקום במחירים בהחלט סימליים, ואין צורך לרכוש את המקור.



אז מה מיוחד בשיטה?
1. המזוודה מאורגנת ומסודרת, קל למצוא כל דבר.
2. הבגדים מגיעים מגוהצים, בדיוק כמו שנארזו.
3. הגעתם ליעד, לחדר מלון או לדירת אירוח? תוך דקות ספורות, אתם ממוקמים, אין צורך להוציא מהמעטפות, פשוט פותחים אותן, ומניחים על המדף, חוסך זמן יקר גם באריזה וגם בפריקה.
4. למטיילים עם ילדים, לכל בן משפחה צבע משלו למעטפה ולפאוץ', כך מאוד קל להתארגן למצוא ולשלוף סווצ'רים לקטן או מעיל לגדולה.


Mix & Match
מודה, מודה, מודה על חטא,
חטאתי בחטא היוהרה.
ובכן אני לתומי חשבתי, שהרעיון שלי, להניח הכל על המיטה, ולשחק עם מעט פריטים, וקצת צעיפים ואביזרים עם כל מיני הרכבים, כמה אני מתוכננת ומאורגנת. 
אבל אז גיליתי שמדובר בטרנד של ממש והמוני בלוגריות מעוררות השראה כותבות על אריזה ואופנה. 
עכשיו, אני ממש מכורה לכמה מהן באופן אישי, אני מודה!
ובכן, שלושה זוגות מכנסיים, חמש/ שש חולצות, שימלה אחת, 2 ג'קטים וקצת צעיפים ותכשיטים, יכולים להרכיב למעלה מעשרה סטים מקסימים....!
(אגב, קבלו עוד טיפ, בלבנים וגרביים לא חוסכים....!)
כמה טריקים כמו מעיל uniqlo מתקפל (לשקית בוריטו) או אפילו נעלי פלאטי מתקפלות, בכלל ישדרגו את האריזה. ועוד דבר, כל העיקרון עובד מצוין גם על גברים, ילדים ונוער, נכון לכל יעד (אורבני או חופי, וכמובן לא תופס כלל וכלל לחופשות סקי, ראו פוסט:-).
מתאים לכל מזג אויר, במזג חורפי, הולכים על שיטת השכבות, מוסיפים מעיל גדול, וממירים חלק מהחולצות בסוודרים. ובמזג אויר קייצי, אין בכלל בעיה, עד לשבוע ימים, הכל נכנס בטרולי קטן.
ואגב כך, כלל חשוב, בדקו את התחזית, יש לנו נטיה לארוז לפי זאת הנוכחית.
כלי רחצה, קונים באריזות זעירות לנסיעות,
גם בשמים יש בקטן, אפשר ואף כדאי למצוא אונליין.
אגב, הקרדיט והזכויות לתמונות המצורפות, לשתי בלוגריות נהדרות וממכרות. 
goodlifeforless.blogpost.com
ohhappyday.com




ולסיום, כמה שאלות מתבקשות....

1. ומה עם שופינג? תיק מתקפל לגודל של מחברת בעלות של עד $10 חובה בתחתית כל טרולי, כי אין שמחת טיול בלי חדוות שופינג לצידה.
אגב, עוד טיפ שאימצתי, אם אהבתי משהו בנסיעה, אני מיד מזמינה אונליין ושולחת הבייתה, אז גם מחכה לי הפתעה בסוף הטיול וגם לא סחבתי. הכלל הזה תקף בעיקר לרשתות אופנה, הלבשת בית או ספרים. לעיתים קרובות, הופתעתי לגלות שגם חסכתי באותה ההזדמנות. 
התיק המתקפל ישמש נהדר לכביסה, אגב, ישנם תיקים מתקפלים שמתלבשים על הטרולי, כך שאם תיק היד שלכם קטן, אפשר להכניסו פנימה, ולעלות עם טרולי ותיק יד לטיסה.

2. ומה עם נעליים? ובכן, תפסתם אותי, זהו אכן העקב אכילס שלי (תרתי משמע:-)
לא בטוחה עד כמה התשובה שלי מספקת,
נוסף על הנעליים שתנעלו, לפחות עוד שלושה זוגות, תלוי ביעד ובאורך ההליכות, כדאי שיהיו סניקרס נוחות, פלאטי, נעלי עקב, מגפיים או כפכפי אצבע (בהתאם לעונה). נעליים אני מכניסה או לשקיות בד, שליקטתי עם השנים. (מאריזות נעליים ומצעים)

3. נסיעות לישראל, תופס?
לא. גילוי נאות, המזוודה שלי מלאה במתנות.

4. ומה עושים, כשחברים מבקשים להעביר איזה דבר...?
ובכן, כל הפוסט מטרתו לומר,
"כל כך מצטערת, ארוזה בקטן, מה שנקרא, 'travel light', כך שהפעם, אין מצב:-)"

לנסיעות, טיולים וחגיגות!






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.