Thursday, March 5, 2015

שישי סידורים בכפר




וגם יום כיף לבנות,
שניים במחיר אחד.

זה כבר הפך מסורת,
פעם בשנה, בקיץ, אנחנו חוגגות אמא ושתי בנות,
יום הולדת שמח, ואחוות נשים.
האמא, היא אמא שלי.
הבנות, אחותי ואנוכי.
אנחנו מצמידות ימי ההולדת של ראשית עם שלהי הקיץ,
ו Voilà , מכניסות עוד חוויה לספר הזכרונות הנשי של המשפחה.
אחרי שנים ארוכות ב׳כולה׳, חגיגת ספא לנשים בנמל תל אביב,
ומאז, שסגרו שם את המסעדה האנינה של ׳קום איל פו׳,
ואחרי שתפסו שם ת.... עם מחירים ומדיניות ביטולים,
הוחלט פה אחת, להצפין לרישפון.
ובכן, מה שקרה למושב הפסטורלי בשנים האחרונות, 
מאכזב קמעה, לנוכח, בתי העסק, שפשו שם בכל פינה. 
אבל עם יד הלב, רישפון נפלאה לחצי יום של כיף,
ולא רק לכיופים, אלא גם לשישי בבוקר של סידורים בקטנה,
כשצריך מתנה, תותים, עיתון, יין, עוגה וזר פרחים לשבת.




נפגשות בגופרמן, בית קפה חינני, עם ארוחות בוקר נחמדות, טרסה משקיפה אל שדות, ספרי עיון ואחלה עוגות, רק אל תעזו לשבת כאן בשישי, כי אז יחייבו אתכם בסעודת בופה מבאסת ביותר כשהמון אנשים מסביבכן.

משם, למה שבנות אוהבות....זוכרים את הפדיקור מניקור, השווה עם ע׳ בימי מלחמה? (ראו פוסט על כינים וטילים) ובכן, הוא ממש כאן...! Belezza, מכון יופי קטנטן, נקי ועם אוירה. אלופים בפדיקור וטיפולי פנים, מתוק, ריחני, נקי ונעים.
פעמים ספורות כבר בקרתי כאן, עם שתי הע׳, בבת עיני (ע׳ ׳מבקשה מהיקום׳, הגדילה לעשות והעזה שם למשוח אדום בוהק באצבעותיה, יצא יפה מאוד ורחוק, רחוק מה comfort zone),
עם אמא שלי ואחותי, וגם סתם עם עצמי.
 ותמיד, זה נעים, מחדש ומהנה.
 
ממש ממול ׳לה בוטגה' אאוטלט מעצבים, למי שחובב/ת מותגים זרים, מיו, פראדה וארמני, ואני, שאינני חובבת את הז׳אנר, נהנית רק לנשום אויר חו״ל ומזגן, ביום כמעט הכי חם בשנה.

 


את מאיה נגרי, אני אוהבת במיוחד. עד לא מזמן היא הייתה ממש כאן. משהו יודע לאן היא עברה? עיצובים נקיים, מונוכרומטיים, שנראה כאילו נולדו בשבילי. ואם באים בשלהי הקיץ, כשיש סייל, אז בכלל זה כיף! אגב, דגמים מובילים של נגרי בתפוצה, אפשר למצוא גם בחנויות של  RUTI חברתי האופנאית המובילה.

ממול, החנויות של דנה אשכנזי, אני פחות מתחברת, אלא שבקיץ האחרון, היא מכרה יופי של סלי קש, ומיד אימצתי לי אחד. במעלה הרחוב, שתי חנויות פרחים מלבלבות. אחת, כבר באה בימים והיא מותג רישפונאי, ׳פרחי שמיר׳, מומלצת במיוחד, אני אוספת זר קטן של פרחי העונה, וכבר יודעת, שמי שיקבל אותו, יהיה המאושר באדם. החנות השניה חיננית גם היא, ׳הגן הקסום׳, וכשהחורף מראה אותותיו, אין כמו שלל רקפות בצבעים הורסים ומחירים מפתיעים, לעשות טוב על הנשמה.

ליד, נועה, בוטיק לבנות קטנות וגדולות. אחותי ואני מתמוגגת. נעליים, תכשיטים, תיקים וארנקים. ומוכרת מסבירה פנים. וליד, CaVia, שם פגשנו במקרה את בתיה, נעליים משמחות לבב אישה. 

חנותא, של נעמי, פועלת כבר עשרים שנה.עוד מותג. ותודו שבעסק הזה, זה לא פשוט ולא קל. הכל בכל לבית ולמתנה, שטיחים, כלי קרמיקה, תכשיטים, מראות, תיקים, ארנקים, צעצועים אנינים. בסטייל, באנינות, ביופי של חנות. אמנים מקומיים, ובמבצע ׳צוק איתן׳, עשתה נעמי כבוד גדול לאמני הדרום, וגם אני הצטיידתי שם ביופי של מראות.

ואם מדרימים מרחק דקותיים לכפר שמריהו, למרכז המסחרי, שראה כבר ימים טובים יותר, והוא מטעה במראה הצפוף והמוזנח.... אבל יש בו הכל מכל, מתחת לאף.



 
אפשר ב׳שפרה׳, להצטייד בפשטידות נהדרות לבראנץ׳ של שבת, במקרונס׳ צבעוניים וטעימים, בלחם כוסמין עם זיתים או עם אגוזים וצימוקים, בעוגיות בריאות (גרנולה ואגוזים...), עכשיו תקשיבו היטב, ללא גלוטן ונטולי סוכר...! בלי נקיפות מצפון בכלל!
אצל יוסי הירקן, ירקות ופירות טריים וטובים לעין ולחייך. והוא מבטיח לעשות משלוחים, למי שמבקש. ועוד סוד, יש לו במקרר מטבוחה משובחת (לא בליגה של אמא שלי או של יעל, אבל בהחלט טובה ביותר!)

בסטסלרס, זה ה מ ק ו ם למתנות מקסימות לילדים וגם לגדולים, וספרים, שנבחרו בקפידה, על ידי מנהלת חנות קוראת ומבינה וגם סבלנית ונחמדה.

ממש ליד, חנות למכשירי כתיבה, כזאת שלא נס ליחה,  כמו פעם, מתוקה, מתוקה...

ויוז׳י, הוא אומנם יקרן, אבל אין על הבשר הטרי, שנחתך כבקשתך...


ובכן, סדרו לכן אליבי של ׳סידורים לשישי....׳
הרי ׳הבית ריק׳, והשבת מתדפקת, 
וצאו לבלות, לקנות, להתחדש,
ותעשו טובה, אל תספרו לאף אחד,
שיישאר כך מתוק, בקטנה, ותישאר לי חניה....
אה, והשולחן החגיגי, שלי כמובן...:-)



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.