Thursday, May 8, 2014

דברים שלמדתי מאמא שלי





1. להגיד מה שאני חושבת, לדבר ישיר, לומר אמת.
2. שנת צהריים, לא משנה איך תקראי לה, 
סייסטה, שנ״צ או שלאפשטונדה, מחייה מתים!
3.  שאין תרפיה כמו ספר טוב, שגורם לי לחשוב.....
4. להכין עוף בבטטות חגיגי וכתום בדיוק בחמש דקות.
(לקוראים מתמידים, יינתן המתכון;-)
5. לאפות עוגה עם מה שיש, לעטוף מתנה בניר ממוחזר ושיראה יפה...לערוך שולחן חגיגי,
בעצם, מה שהופך את החיים ליצירתיים הם התקלות והאילתורים! אמא שלי אלופה בהם.
6. שהילדים לפני ה כ ל!
7. לבחור בן זוג לחיים.
8. שמי שמתעסק עם המשפחה שלי, שישמר לנפשו....
9.  שבני אדם נולדו שווים וכולם ראויים לכבוד, המנקה והבוס. 
10. לצעוק, לבכות, זה בסדר להביע רגשות.
11. יש לי סך אנרגיות מוגבל, לחלק אותן בין אהובים.
12. בית נקי ומסודר מרומם לי את הנפש, מארגן לי את השכל ומפנה מקום לעשות עוד.
13. שש אחוות נשים! יש חברות אמת, שאפשר לחלוק איתן הכל, כמו אילו ומלכה המקסימות.
14. לדאוג לעצמי, אף אחד לא ייעשה זאת עבורי.
15. לנפוש בשניים, זה חשוב לנפש, לאהבה, למשפחה ולזוגיות.
16. שאפשר לעבור ניתוח להסרת עידה, ולנצח את הכאב והשכול, הכל שאלה של נכונות ורצון.
17. לשיר שירי ילדים שפג זמנם כמו ׳אצא לי השוקה׳ ו׳שלגיה׳...
18. אין שוויון בין ילדים, כל אחד מקבל כפי צרכיו.
19. שאני חייבת נענע, לואיזה ורוזמרין בגינה.
20. שאהבת אם, זה הדבר הכי נקי שיש.... שאני אהובה, מבורכת ונהדרת!

אה, והחתיך בשיער הכסוף, הוא אבא שלי, שכולם אומרים שאני דומה לו ביותר.....
על כך ועוד ביום האב, יש כזה דבר?

עוף בבטטות/ המקור
הכמויות והחומרים, כמובן שניתן לשחק בהרכבים, אבל מומלץ לנסות קודם המתכון המקורי.
כ-4 כרעיים עוף  (כרע= שוק +ירך) או שוקיים, או כל העוף.
כ-2ל אדום או גמבה פרוס עבה לרצועות/עגולים
2 בצלים פרוסים עבה
בטטות, או דלורית,פרוסים עבה
למשרה: 
2 כפות ריבת משמש / דבש
2 כפות קטשופ
2 כפות מיונז, כן, מיונז!
2 כפות רוטב בצל/ או מרק בצל ניתן להוסיף פפריקה, מתוק/ חריף
לערבב חמרי המשרה, להשרות חלקי העוף  (רצוי להכין מראש ולשמור במקרר)
לסדר בתבנית העוף והירקות לפזר מעל טבעות פלפל ובצל
לעטוף בנייר כסף

להכניס לתנור בחום גבוה של  250 מעלות לשעה
להוריד הכיסוי  לסיים בה שמחה של כ -1/2 שעה נוספת
בתיאבון !




עוף בבטטות ודבש / החירטוט שלי:-)
אין כמויות, לפי מה שמרגיש...
מצרכים:
פולקעס עוף
בטטות קלופות חתוכות (כשאני ממש בלחץ של זמן, אני קונה מוכן וחתוך מ TJ, לא לגלות...)
גמבות אדומות חתוכות לעיגולים
ריבת משמשים
דבש 
קטשופ
אפשר להוסיף אפרסקים משומרים בסירופ אם רוצים לשדרג (גם מTJ)
הכנה:
רוטב- מערבבים את הריבה, הקטשופ והדבש, ביחס של 1 כוס ריבה, 1/2 כוס דבש ו1/4 כוס קטשופ.
בקערה טובלים את העוף והבטטות מסדרים יפה בתבנית, מקשטים מעל בפרחי הגמבה ואם רוצים באפרסקים או משמשים...(אגב, אפשר להוסיף קצת מיץ אפרסקים לשדרוג),
מכסים בניר כסף ואופים בתנור למשך שעה, 
אחר כך, בלי כיסוי להשחמה/ הכתמה:-) עוד רבע/ חצי שעה, לפי איך שמרגיש ואיך שנראה...
בתיאבון




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.