Thursday, July 26, 2012

אף אחד לא קם






לפני מספר חודשים, שידלה אותי שרון לקרוא ספר של דן אריאלי.
ועוד הפליאה לעשות, וסחבה אותי עימה להרצאה שלו.
שרון יקרה, הפוסט הזה מוקדש לך בהערכה!
עכשיו, שתבינו, אני אוהבת לקרוא משחר נעורי, 
גומעת ספרים בלי הכרה.
אבל הג׳אנר הזה, של ספרי מדע ופילוסופיה, 
לא נמנה על מה שאני קוראת, ׳ספרות יפה׳,
ובכל זאת, שרון לחצה.
אז קראתי, נהנתי, ומאז שמעתי עוד שלוש הרצאות של האיש המרשים.
לא רוצה להרוס את חויית הקריאה, או האזנה להרצאה של אריאלי,
לא תמצאו כאן ׳ספוילרים׳, מהסוג הזה. (לשם כך, המציאו את TED)
אבל בהרצאה האחרונה, בה נכחנו לפני מספר שבועות, סביב ההוצאה של דן את ספרו
"The (Honest) Truth About Dishonesty"
דנה, בחוסר היושר שלנו כבני אדם, ואיך כולם משקרים , כ ו ל ם!

בדרך החוצה, מההרצאה, שהייתה חריפה, משעשעת ומצחיקה. 
נעצרתי לדבר עם חברים,
מיד הדגמנו יחדיו את התיאוריה של אריאלי על דיאטות ובכלל,
וגיליתי לשמחתי כי רבה, שגם בעניין הזה, כולם משקרים! כן, כולם.
שקר קטן או שקר לבן, הכל עניין של הגדרה.  
להלן, מבחן יושר קצר, 
שיקום מי שלא שקר בענייני דיאטה מעולם...!

שיקום, מי שלא הוריד ממשקלו במהלך שיחה עם חברים, 
או בעת מילוי טפסים.
שיקום, מי שנשקל רק בבוקר.
שיקום, מי שנשקל עירום ועריה.
שיקום, מי שנשקל לבוש, אבל מיד הוריד מהתוצאה, את הג׳ינס וחישבו כאילו היה מעיל פרוה, שיקום!
שיקום, מי שנשקל רק אחרי פעולת מעיים ארוכה.
שיקום, מי שנשקל פעמיים, כשהשקלול לא לרוחו.
שתקום, כל מי שטוענת, ׳אני, אני לא אוכלת...׳, 
אבל בד׳ אמותיה, היא טוחנת...
שיקום, מי ש׳חטא׳ בדיאטה,
והבטיח, שמחר יום חדש,
אבל למחרת, הוסיף חטא על פשע, 
וקנח בעוגה.(כולכם קמתם, אה?!),
שיקום, כל מי שחזר מחופשה,
ומצא שהתחנה הראשונה בבית, היא המשקל.
שיקום, כל מי שמכניס את הבטן, 
וקופץ קפיצת קנגרו לתוך הג׳ינס.
שיקום, כל מי שמשקל היעד שלו זהה למשקלו בגיל הנעורים.
שיקום, מי ששלם עם מראהו, שלא מתעסק בכך, 
שלא עשה דיאטה מעולם.
שיקום כל מי שרזה ומכריז, 
שהוא אוכל כאוות נפשו.... זה ענין של מטבוליזם, נכון?!
שיקום, 
אף אחד לא קם?
הנה ההוכחה לתיזה של אריאלי,
שקרנים כולם!

אגב, אריאלי, כמו פליקס הארנב, מטייל לו בעולם,
ומרצה לעיתים דחופות, הנה המלצה להרצאה מעניינת מאוד.

1 comment:

  1. נדמה לי ששקספיר אמר "שכולנו שחקנים והעולם הינו במה אחת גדולה".אז אין ברירה וצריך רק לבחור את התפקיד המתאים לנו בהצגה הגדולה הזו

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.