Thursday, September 22, 2011

מתכון לשנה טובה

מתכון לשנה טובה
מוגש באהבה לכל אהובי, יקירי ומכרי באשר הם,

הייתי פעם בהרצאה על אושר ומשמעות החיים של דוקטור מפורסם,
כל כך מפורסם, שבינתיים שכחתי את שמו....
נושא הסדנה היה איך לחיות חיים טובים ומלאים.
מאז, אני בוחרת בכל יום בטוב,
וגם בימים פחות נוחים, משתדלת לתרגל אושר על בסיס יומיומי.
בין משנתו הסדורה של הדוקטור לשמחה, לזאת הפרטית שלי,
הנה תוכנית השלבים של איך להיות מאושרים.
מתכון בדוק לטוב עם אחריות מלאה על התוצאות!
ולפני שנתחיל, אזהרה,
אין בכתוב כאן, שום חדש,
ולא, לא המצאתי את הגלגל,
יש פה טיפים ישנים שתמיד טוב לרענן
ופילוסופית חיים בריאה שרצוי לאמץ.

אהבה ותשוקה הן מילות המפתח, והם הדלק של חיינו, לעשיה, צמיחה ויצירה יחד עם  תחושת שייכות, שלווה ונינוחות נעימה. 
חבקו, נשקו והרעיפו אהבה על בני ביתכם, אמרו לבן הזוג, כמה הוא מקסים ומיוחד. אמרו לילדים, שאתם הכי אוהבים אותם בעולם! וגם לאבא ואמא, אח ואחות, סבתא וסבא, סיימו כל שיחה עם משהו טוב.
הקיפו עצמיכם באנשים אהובים, השתייכו לקהילה, למעגלים חברתיים והכי חשוב, מעגל נשים. ויסלחו לי הגברים שבחבורה, המגדר שלכם סובל קשות בתחום מבעיה..
ובכן, מעגל נשים, הוא תמיד מעגל תמיכה, שנותן לנו אנרגיות ותעצומות להתמודד עם קשיי השעה. אז book club , בוקר בנות או ערב אמהות, מה זה משנה, העיקר להיות!
בלו זמן איכות עם בן הזוג והילדים. פנו זמן טוב (כן, לפנות עם הרבה כבוד בלוח השנה, לכתוב, להתחייב ולקיים) למשפחה וחברים אהובים.
 

היו אדיבים גם למי שלא ממש מכירים, זוכרים את כל ה׳אנשים השקופים׳ שאנחנו פוגשים ביום? המתדלק, הקופאית, הפקיד והשוטר ברמזור? קשרו איתם שיחה, אמרו תודה. כן, יש ביכולתינו להפוך להם את העבודה ליותר מהנה ובכלל, עשו לכם נוהג והפכו כל אינטראקציה איתכם לנעימה לסביבה.
עשו בכל יום לפחות דבר קטן שגורם לכם שימחה. קריאת ספר, צעידה נמרצת, ביקור במספרה, יוגה, מדיטציה או כוס קפה במקום אהוב. ובתוך כך אל תשכחו בכל יום גם את הזולת לשמח. לא, אין מדובר בהצלת העולם בכל יום מחדש, זה יכול להיות שידוך על דרך, מתנה קטנה עם תשומת לב, התנדבות ועזרה למי שנזקק, תרומה לארגון מוצדק, ביקור חולים, ניחום אבלים, מילה טובה לחבר במצוקה, משהו שכולו על טהרת הטוב והנתינה ואינו לשם כוונה סמויה.
פעילות גופנית כחלק משיגרת יום, אם בחדר הכושר או באויר הפתוח. צעדו, דוושו או רוצו להנאתכם. (אוקיי, ׳רוצו להנאתכם׳, נשמע כמו אוקסימורון...וידוי קטן, ריצה מעולם לא הייתה הצד החזק שלי...)
ולמה לרוץ אם אפשר ללכת? לרקוד? לנסות תנוחות יוגה חדשות?

Time Out, קחו פסק זמן, זמן רגוע ושקט מידי יום, למנוחה או תנומה קצרה,
מדי שבוע, ליציאה מרעננת עם חבר או חברה אפילו לסרט, לטיול רגלי, ארוחה דשנה, שיחת חברים ומפגש רעים. 
ומדי שנה, לחופשה זוגית, משפחתית או לבד... 
אבל חופשה מלאה, ניתוק מעבודה.

להעלב ולהתעצבן זאת בחירה ולא להעלב ולא להתעצבן זאת בחירה יותר טובה!
אל תדחו הנאות, קטנות כגדולות.
אל תחסכו/ תשמרו לאירוע מיוחד את חולצת השבת או את כלי החג,
השתמשו בכל, אתם ראויים לכל החפצים היפים שאתכם מקיפים.
(עכשיו אני הולכת להוציא מהארון ולהשתמש בסדינים החדשים ששוכבים שם כבר כמה חודשים, בי נשבעתי!)
וחלקו בהנאה ורוחב לב מילה טובה או מחווה.
למדו משהו חדש, נגינה, שפה, ריקוד, ציור, צילום או תוכנה,
כדי שהמוח לא יתאבן אלא ימשיך להתפתח ולהתאמן. 
אמרו טוב, עליכם ועל יקירכם, את זה למדתי מרונית המדהימה.
שיש אצלה בקהילה שעה ביום ללא דבר דיבה.
וגם כלפי עצמכם, אל תהיו קשים, 
ושננו כמו מנטרה, החיים יפים!



הכניסו הביתה שעת מוסיקה, ריקוד הלצה ובדיחה.  
אכלו לפחות ארוחה אחת ביום בצוותא.
קיימו מסורות של אירוחים וחגיגות,
פתחו את הבית לרווחה לכל דכפין שרק יבוא. 
ציינו אירועים משפחתיים, חגים ומועדים,
חגגו את החיים!
התרכזו בטוב, גם בימים קשים.
הכירו תודה ולמדו את ילדיכם רגעי אושר וכיף יומיים, 

ועם כל הכבוד לטכנולוגיה, לרשת ולגאדג׳טים הרבים שאותנו סובבים,
עשו טובה והפנו להם עורף לעיתים.
א׳ אישי היקר (ראו פוסטים קודמים) 
ניסה לייסד דת חדשה ודי פשוטה, 
בלי טלפונים ואינטרנט בשבת,
המסיון גדל, אני לצערי, טרם הצלחתי להתנתק/להתחבר:-)
אבל אין לי ספק שלכשאצליח, יהיה טוב ויבוא במהרה המשיח.

התבוננו סביב מדי יום וברכו את העולם,
נשמו אויר עמוק לריאות כאילו היה סם משכר מאוד....
צחקו, זה מדעי, מונע קמטים.
וחייכו, כך הפנים נראות תמיד יפות! ואגב, זה עובד מעולה בתמונות.
תשוקה ושמחה שתהיה לכם בכל עשיה
והרבה תחביבים ללב ולהשראה.

ולסיכום, החשוב מכל,
עשו אהבה על בסיס יומיומי,
גם זה מונע זיקנה,
מדעי! 


אז הנה מתכון, קל להכנה,
עם מרכיבים בהישג יד 
לחיים מאושרים ומלאים
ובפעם הבאה, כשאני מקטרת או מתלוננת
על משקל עודף או 
איך שנעלבתי מחבר,
על שאני בלחץ ולא מספיקה,
על עצבים בגלל פקק תנועה,
על מזיקים בגינה, 
או על עבודת שיפוץ שטרם הושלמה,
עשו טובה, הפנו אותי לבלוג,
והזכירו לי את כל העיצות הטובות
שכה הפלאתי לכתוב,




קצת סטטיסטקה ותודות,
לבלוג שלי מלאו כמעט חודש ימים
עד עכשיו 664 כניסות מבקרים
למעלה ממאתיים תגובות אישיות,
הרבה פרגון ומלא אהבה,
מה אגיד לכם?
עשיתם לי את השנה וחיממתם לי את הנשמה,
אז רציתי לבן על גבי שחור 
להודות מקרב לב,
ולאחל שנה טובה לכל בית ישראל,
במולדת ובתפוצה
שתהיה אחלה שנה.
ואם כבר בתודות עסקינן,
אז כל הצילומים המופלאים הם של א׳ גם.
נכון שהוא מוכשר?

1 comment:

  1. מיישמת את דברייך המדהימים והמקסימים, ופותחת את היום הזה (כאן במזרח עדיין בוקר :-)) בלומר לך כמה אני אוהבת אותך ומתגעגעת ושולחת לכולכם חיבוקים.
    אהבתי כל מילה, מסכימה עם כל מילה ומי יתן וכולנו נוכל ליישם לאורך כל השנה כולה ולאורך כל החיים.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.