Thursday, November 19, 2015

אני תמיד נשאר אני




,מעשה שהיה, כך בדיוק היה
,אתמול, כששבתי הבייתה בשעת לילה מאוחרת
 ,אחרי יום עמוס, שכלל שיחות צופיות
,'על עתיד 'שבט המפרץ
,פגישת בורד מרתקת
,והרצאה מעוררת של דר' רות קלדרון
.חיכתה לי הפתעה לסיכומו של יום
,אחרי יום מלא, שכולו עיסוק בהגות יהודית
,במתח שבין מדינה יהודית לדמוקרטית
.בצביונה של מדינת ישראל ובחזון הקהילה שלי
,אחרי יום שכולו עיסוק במי אני, מה אני עושה
,מה יישאר לדור הבא
,איך מייצרים המשכיות בכל המפעלים הנפלאים
  ,איך מעצימים בני נוער והופכים אותם למובילים
.למנהיגים
  ,שאלות על זהות וחינוך
,על המפגש, שבין הערכים האמריקאים לאלו היהודיים
.על השונה והדומה בין התרבויות
?האם אפשר לחנך מרחוק לאהבת המולדת
?גם אם היא לא המולדת שלהם
?האם נכון
  ?ובכלל, מהי מולדת
?מהו בית


,נכנסתי הבייתה, חלצתי את המגפיים
,ועל קצות האצבעות
.הלכתי לתת לה נשיקת לילה טוב
,נשימותיה עלו וירדו בקצב נינוח
 ,וממש לידה נחה בעבורי, הפתעה
.ציור צבעוני, שציירה הקטנה
,תוצר מסכם לחוג אמנות סביב העולם
,בכל שבוע לומדים על אמנות ייחודית
,לחבל ארץ או מדינה
.בכל שבוע, יוצרים מתוך זאת ההשראה

,בציור, ילדה עם עיניים גדולות וסקרניות
,מבט חושב ומהורהר
,קרני השמש, מאירות אותה באור מיוחד
,ועל ליבה, בכתב ילדותי ותמים
(:-כמובן עם שגיאת כתיב)
,חקוק המשפט הבא

"My Cultures are Jewish, Israeli, USA"




,כשעלה הבוקר
,והשמש האירה בחלוני
,קיבלתי כבר הסבר חינני
"...נו אמא, זה מה שאני"
,אמרה לי הקטנה
.בחיוך בישני

נ ח ת









No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.