Thursday, November 7, 2013

נערה במשקפיים





הכל התחיל לפני מספר חודשים, כשניסיתי לתומי,
לקרוא את האותיות הקטנות במרשם רופאים.
בארוגנטיות של מי שמעולם לא הרכיבה משקפיים,
של מי שהייתה ה׳עיניים׳ של הבית ובן זוגה,
נטלתי את ה׳צאטלע׳ וניסיתי לפענח את שעיני רואות,
תחושת עלבון דקיקה התחילה לטפס לי בגרון,
משימה שלא נתתי עליה את הדעת בעבר,
הפכה פתאום קצת מורכבת ולא כל כך פשוטה.
מיד פתרתי את עננת הדאגה בעובדה שכבר שעת ערב ומאוחר,
אני בוודאי עיפה, התאורה במטבח, לא מי יודע מה, 
נחליף נורות ונירגע.

אחר כך נכחתי לגלות, 
שתפוקת קריאתי ירדה בחודשים האחרונים מאוד.
אני, שנהגתי לקרוא ספר או שניים בשבוע,
קוראת עכשיו את אותו מספר ספרים רק בחודש ימים תמימים.
גם את המחשבה הזאת, גירשתי כמו זבוב טורדני,
מדחיקה, מכחישה, מאשימה את המדיה והשתלטותה על חיי,
את חוסר הזמן, המחויבויות, את הפייס, האינטרנט, 
את הצורך בסיפוק מיידי.
וכך חוזר חלילה, נורת אזהרה, צפירת הרגעה,
הדחקה,
הכחשה.





בסוף, מצאתי את עצמי במרפאת העיניים, באיחור אופנתי (שרוני),
עד לאותו הרגע, ואפילו שניה לאחריו, עוד שקלתי לבטל את התור המיותר.
ובכן, הגדלת אישונים, בדיקת ראייה קפדנית, לחץ תוך עייני,
ועוד מינוחים, ששמעתי עליהם לראשונה בחיי,
אישרו את שיגורתי לו.....
הראיה כבר לא מה שהייתה.
׳זיקנה?׳ אני שואלת את הרופא,
והוא בעדינות אומר....
׳לא הייתי אומר זיקנה...  אולי aging', הוא מאשר במבוכה.
עכשיו העלבון כבר צורב.
אני? בגילי? במצבי?  
די מהר זה עובר,
כשאני מגלה שעומד לרשותי ביטוח בריאות משלים,
ואני זכאית לשני זוגות משקפיים חדשות.
אני מתחדשת בשמחה בעוד פריט אופנה,
ומתעקשת לראות (בעזרת משקפיים הפעם) את חצי הכוס המלאה.
כל חיי רציתי ׳מראה חכם׳,
ואם יורשה לי בלי צניעות לדקה,
המשקפיים אפילו הולמות אותי במיוחד.

אבל בדרך הביתה, אני מהרהרת בכל השינויים שהזיקנה מזמנת,
וכמה זה בוודאי קשה, כשהכל נעשה יותר איטי, יותר מורכב.
איך זה מרגיש, כשהגוף בוגד, 
כשהשמיעה נחלשת,
הראיה מטשטשת, כשצריך להתרגל לשינויים טכנולוגיים,
כשהראש כבר לא חושב בבהירות, כשמתקשים למצוא את המילים לתיאור,
כשהחן סר, כשהנעורים היו ואינם, כשחברים עושים ׳רילוקשיין' לעולם הבא.
ובכן, למזלי אני רק aging ואינני מזדקנת.
כשהבטתי במראה, הבטחתי לעצמי, 
להתייחס ביותר סבלנות ואהבה לגיל השלישי,
כי בקצב הזה, 
זה אוטוטו.... 
אני.



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.